Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dla 70 proc. matek głównym źródłem wiedzy o odżywianiu jest internet

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-07-2016, 12:20
Dla 70 proc. matek głównym źródłem wiedzy o odżywianiu jest internet
Fot. shutterstock

9 na 10 matek deklaruje, że przygotowując codzienne posiłki myśli o tym, jaki wpływ na przyszłe zdrowie ich rodziny będzie miała dzisiejsza dieta. Dla niemal 70 proc. z nich głównym źródłem wiedzy na ten temat jest internet - wynika z badania GfK.

Jak wynika z badań Głównym źródłem informacji na temat zdrowego odżywiania wśród respondentek – użytkowniczek Internetu, matek dzieci w wieku 3-12 lat są przede wszystkim portale internetowe (wskazało tak 69 proc.). 33-37 proc. ufa swojej rodzinie i intuicji, a podobna proporcja 31-36 proc. śledzi w tym temacie programy informacyjne, prasę lub telewizję śniadaniową. Natomiast zaledwie 22 proc. badanych matek zadeklarowało, że traktuje lekarza, jako źródło informacji w zakresie zdrowego odżywiania. Oznacza to, że mimo iż 37 proc. matek dzieci w wieku 3-12 lat deklaruje, że otrzymuje informacje nt. prawidłowego odżywiania podczas wizyt u lekarza, to jednak nie wszystkie z nich, z uzyskanej w ten sposób wiedzy czerpią.

Powyższe proporcje ilustrują nadal zbyt niską dostępność profesjonalnego poradnictwa w zakresie zasad poprawnego odżywiania. W tym przypadku jest to szczególnie niekorzystne, gdyż wyniki badania ilustrują stan wiedzy na temat zasad zdrowego żywienia wśród matek małych dzieci, które odpowiadają za kształtowanie postaw zakupowych i żywieniowych przyszłych konsumentów.

– Wyniki badania wskazują, iż duża część populacji matek bazuje na wiedzy zaczerpniętej z internetu. – komentuje Łukasz Bielewicz, Business Development Manager w GfK. – Z dużym prawdopodobieństwem można zatem przyjąć, że wzorce zakupowe oraz postawy żywieniowe są konsekwencją porad i samodzielnych wniosków, powstałych w efekcie lektury materiałów z sieci. Przyjmując taką perspektywę należy stwierdzić, że z jednej strony można rekomendować wszystkim ekspertom poszerzenie skali ich obecności w internecie, z drugiej zaś należy stale uświadamiać wydawcom portali internetowych, jak dużą wagę ma jakość publikowanych przez nich treści i jak duża odpowiedzialność na nich spoczywa. – dodaje.

Z badania wynika, iż, 68 proc. respondentek deklaruje, że zna najnowsze zalecenia Instytutu Żywności i Żywienia z 2016 roku dotyczących spożycia warzyw i owoców, czyli fakt, że stały się one podstawowymi produktami spożywczymi w nowej piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Jednocześnie tylko ponad połowa z nich (54 proc.) zna je rzeczywiście i wskazuje warzywa i owoce, jako podstawę prawidłowo zrównoważonej diety. Około 1/4 matek wskazuje tę kategorię, jako drugą najważniejsza w kolejności, a 20 proc. mam jako 3,4,5 lub nawet 6 kategorię, czyli kategorię, która powinna się w diecie pojawiać sporadycznie.

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.