Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dla 70 proc. matek głównym źródłem wiedzy o odżywianiu jest internet

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-07-2016, 12:20
Dla 70 proc. matek głównym źródłem wiedzy o odżywianiu jest internet
Fot. shutterstock

9 na 10 matek deklaruje, że przygotowując codzienne posiłki myśli o tym, jaki wpływ na przyszłe zdrowie ich rodziny będzie miała dzisiejsza dieta. Dla niemal 70 proc. z nich głównym źródłem wiedzy na ten temat jest internet - wynika z badania GfK.

Jak wynika z badań Głównym źródłem informacji na temat zdrowego odżywiania wśród respondentek – użytkowniczek Internetu, matek dzieci w wieku 3-12 lat są przede wszystkim portale internetowe (wskazało tak 69 proc.). 33-37 proc. ufa swojej rodzinie i intuicji, a podobna proporcja 31-36 proc. śledzi w tym temacie programy informacyjne, prasę lub telewizję śniadaniową. Natomiast zaledwie 22 proc. badanych matek zadeklarowało, że traktuje lekarza, jako źródło informacji w zakresie zdrowego odżywiania. Oznacza to, że mimo iż 37 proc. matek dzieci w wieku 3-12 lat deklaruje, że otrzymuje informacje nt. prawidłowego odżywiania podczas wizyt u lekarza, to jednak nie wszystkie z nich, z uzyskanej w ten sposób wiedzy czerpią.

Powyższe proporcje ilustrują nadal zbyt niską dostępność profesjonalnego poradnictwa w zakresie zasad poprawnego odżywiania. W tym przypadku jest to szczególnie niekorzystne, gdyż wyniki badania ilustrują stan wiedzy na temat zasad zdrowego żywienia wśród matek małych dzieci, które odpowiadają za kształtowanie postaw zakupowych i żywieniowych przyszłych konsumentów.

– Wyniki badania wskazują, iż duża część populacji matek bazuje na wiedzy zaczerpniętej z internetu. – komentuje Łukasz Bielewicz, Business Development Manager w GfK. – Z dużym prawdopodobieństwem można zatem przyjąć, że wzorce zakupowe oraz postawy żywieniowe są konsekwencją porad i samodzielnych wniosków, powstałych w efekcie lektury materiałów z sieci. Przyjmując taką perspektywę należy stwierdzić, że z jednej strony można rekomendować wszystkim ekspertom poszerzenie skali ich obecności w internecie, z drugiej zaś należy stale uświadamiać wydawcom portali internetowych, jak dużą wagę ma jakość publikowanych przez nich treści i jak duża odpowiedzialność na nich spoczywa. – dodaje.

Z badania wynika, iż, 68 proc. respondentek deklaruje, że zna najnowsze zalecenia Instytutu Żywności i Żywienia z 2016 roku dotyczących spożycia warzyw i owoców, czyli fakt, że stały się one podstawowymi produktami spożywczymi w nowej piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Jednocześnie tylko ponad połowa z nich (54 proc.) zna je rzeczywiście i wskazuje warzywa i owoce, jako podstawę prawidłowo zrównoważonej diety. Około 1/4 matek wskazuje tę kategorię, jako drugą najważniejsza w kolejności, a 20 proc. mam jako 3,4,5 lub nawet 6 kategorię, czyli kategorię, która powinna się w diecie pojawiać sporadycznie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 827) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH