Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dla Polaków na zakupach jakość ważniejsza niż cena

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: pr/onet.pl
  • Data: 13-03-2014, 20:01

Deutsche Bank postanowił sprawdzić, co według Polaków oznacza termin „inteligentne zakupy". Z badania wynika, że przede wszystkim rozumiemy tak kupowanie tego, co jest nam w danym momencie niezbędne. Takie zdanie wyraziła niemal połowa ankietowanych.

Jak się również okazuje większą uwagę przywiązujemy do wysokiej jakości produktów, niż do ich ceny. Okazji zakupowych szukamy przede wszystkim na wyprzedażach w sklepach, ale także korzystając z porównywarek i aukcji internetowych. Te pierwsze to domena kobiet, drugie są preferowane przez mężczyzn.

Najnowszy sondaż przeprowadzony przez Deutsche Bank pokazuje, jak wyglądają preferencje zakupowe Polaków, a także z czym kojarzy im się kupowanie w sposób inteligentny. I tak niemal co drugi ankietowany (48 proc.) uważa, że inteligentne zakupy, to kupowanie wyłącznie niezbędnych w danym momencie produktów. Zdaniem Moniki Szlosek, Dyrektor Bankowości Detalicznej i Inwestycyjnej, Deutsche Bank Polska, jest to o tyle ciekawa odpowiedź, że nie odnosi się ona bezpośrednio ani do ceny, ani do jakości produktów. - Jest to po prostu racjonalizowanie potrzeb zakupowych, które wynika z pragmatyzmu i braku przesadnej rozrzutności, co na poziomie deklaracji nie jest zaskoczeniem - komentuje.

Ponad 36 proc. ankietowanych jest zdania, że kupowanie inteligentne to przede wszystkim nabywanie produktów lepszej jakości, nawet jeśli oznacza to, że są droższe. Z kolei 28 proc. badanych stawia przede wszystkim na kupowanie produktów jak najwyższej jakości w możliwie najlepszej cenie. - Myśląc o produktach lepszej jakości wychodzimy ze słusznego zazwyczaj przeświadczenia, że czas ich używania będzie znacząco dłuższy, więc mimo jednorazowego, większego wydatku w ostatecznym rozrachunku płacimy mniej - mówi Monika Szlosek z Deutsche Bank Polska.

Kupowanie wcześniej upatrzonych produktów w promocyjnych cenach jest synonimem mądrych zakupów dla 14 proc. z nas, kolejnych 11 proc. za inteligentne uważa nabywanie tych produktów, które akurat są w danym momencie w promocji. Tylko niespełna 10 proc. Polaków utożsamia termin „inteligentne zakupy" z kupowaniem możliwie jak najtaniej.

Jak pokazuje badanie kobiety są bardziej skłonne zapłacić więcej za produkt lepszej jakości (39 proc., wobec 34 proc. mężczyzn). Jednocześnie są bardziej zaineresowane kupowaniem na promocjach i częściej szukają tańszych produktów. Mężczyźni z kolei chętniej szukają równowagi pomiędzy ceną a jakością. Ludzie młodsi częściej niż osoby w wieku średnim i starszym uważają, że synonimem inteligentnych zakupów jest kupowanie na promocjach. Osoby starsze znacznie częściej sugerują się możliwie niską ceną.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH