REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dla polskiego e-commerce zagrożeniem są Chińczycy

  • Autor: Money.pl
  • Data: 03-02-2015, 17:16

Porównywarka cen Ceneo.pl zapowiada rewolucję. Dyrektor generalny Ceneo.pl mówi w wywiadzie dla Money.pl także o zagrożeniach dla rynku e-commerce w Polsce. Marcin Łachajczyk uważa, że większym problemem niż dominująca pozycja Google jest to, że jakiś dobrze doinwestowany startup z Chin może wywrócić do góry nogami cały biznes w sieci.

REKLAMA

W polskim e-commerce Ceneo.pl jest graczem numer dwa, a Łachajczyk zaznacza, że firma nie chce się już ścigać tylko z innymi porównywarkami i zaczyna myśleć o przyszłości w zupełnie innych, nowych obszarach tego sektora.

Marcin Łachajczyk podkreśla, że w ciągu trzech ostatnich lat firma urosła czterokrotnie i dziś już generuje 15 - 20 procent transakcji w sklepach internetowych w Polsce. Podobnie jest z zyskami tu również Ceneo odnotowuje kilkukrotny wzrost, ale nie podaje kwot.

Łachajczyk mówi, że firma sukcesywnie odchodzi od modelu prostej porównywarki cen i w niedalekiej przyszłości będzie miejscem, w którym się kupuje, a nie tylko szuka informacji.

W ocenie dyrektora Ceneo kluczowe jest reagowanie na potrzeby, a na rynku internetowym te potrzeby zmieniają się pięć razy szybciej niż na tradycyjnym. Dlatego obecnie kluczowy jest dla firmy rozwój mobilnych aplikacji i usługi Kup na Ceneo umożliwiającej bezpośrednie zakupy w serwisie.
Obecnie większość głównych graczy na rynku już jest dostępna w tym sprzedażowym koszyku, co stanowi na razie 15 procent wszystkich dokonywanych zakupów. Jednak już 6 milionów produktów z 8, można kupić właśnie przez Ceneo.

Unia Europejska badała ostatnio wpływ dominującej roli Google na rynek. W ocenie dyrektora Ceneo dobrze jest, że Bruksela zastanawia się nad różnymi regulacjami w tym obszarze, ale należy też sobie zadać pytanie, po co to się robi, jakie mogą być skutki takich zmian.

Zdaniem Łachajczyka większym problemem jest to, że jakiś dobrze doinwestowany startup z Chin może wywrócić do góry nogami cały biznes w sieci. Łachajczyk nie obawia się też bezpośredniej konkurencji ze strony Google w obszarze porównywania cen. Wyszukiwarka w USA i wielu europejskich krajach ma jeszcze jedną zakładkę, która to umożliwia.

Dodaje, że jeżeli Google Shopping pojawi się w Polsce, to ceneo.pl podejmie wyzwanie i liczy, że wygra z tą usługą dzięki zaufaniu klientów i szerszemu wachlarzowi funkcjonalności, które proponuje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH