Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Dlaczego internauci nie kupują w e-sklepach?

W tegorocznej edycji badania „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”  52 proc. ogółu internautów zadeklarowało, że nie ma doświadczenia z e-zakupami. W stosunku do ubiegłego roku wartość można uznać za niezmienną, mieszczącą się w granicy błędu statystycznego. Głównym powodem dotychczasowego braku zaangażowania w e-handel jest przywiązanie do konieczności fizycznego zapoznania się z interesującymi produktami – taki czynnik wskazała ponad połowa (52 proc.) niekupujących przez internet.

Dlaczego internauci nie kupują w e-sklepach?
Fot. shutterstock

Kolejne argumenty to przyzwyczajenie do kupowania w tradycyjnym handlu i zwyczajny brak potrzeby. Blisko 30 proc. osób obawia się o bezpieczeństwo transakcji online, a nieco ponad ¼ deklaruje, że nie jest pewna gwarancji na produkt zamówiony przez sieć. Wysokie ceny, brak czasu, skomplikowanie czy niedostępność poszukiwanych produktów nie zniechęcają niekupujących. Wydaje się, że powody braku zaangażowania w e-handel mają bardziej charakter nawykowy - czytamy w raporcie „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Z raportu wynika ponadto, że argument, w postaci niższych kosztów dostawy oraz niższych cen produktów online to główny czynnik, który mógłby najsilniej zachęcić dzisiejszych niekupujących do rozpoczęcia e-zakupów. Zdecydowanie najczęściej wskazywaną przyczyną nierobienia zakupów online jest chęć obejrzenia produktu przed zakupem. Na dalszych miejscach znalazły się przyzwyczajenie do tradycyjnych zakupów czy obawy dotyczące bezpieczeństwa płatności online. 

Osoby najmłodsze częściej w przyczynach niekupowania online wskazują przyzwyczajenie do zakupów tradycyjnych oraz niechęć do oczekiwania na dostawę zakupionego produktu. Starsi natomiast częściej mają potrzebę porozmawiania ze sprzedawcą. Niższe ceny dostawy oraz samych produktów to główne czynniki, które przekonałyby respondentów do robienia zakupów online.

Jak wynika z badania, kobiety wyraźnie częściej od mężczyzn deklarują, że do zakupów onlinowych przekonałoby je niższe koszty e-zakupów, szybsza dostawa zakupionych produktów, ich wyższa jakość oraz bezpieczniejsze formy płatności. Najmłodsi respondenci w wieku 15–24 lat częściej niż inni badani wskazują na kwestię niższych kosztów, lepszych warunków oferowanych gwarancji oraz dostępność ciekawych materiałów jako czynników mogących ich zachęcić do zakupów online.

Osoby z niższym wykształceniem częściej do zakupów online przekonałaby niższa cena za produkty kupione w internecie niż w sklepie tradycyjnym, łatwiejsze korzystanie ze sklepów online, ale także większy wybór dostępnych płatności. Osoby o złej sytuacji materialnej gospodarstwa domowego zdecydowanie częściej deklarują, że nie ma takiej rzeczy, która przekonałaby je do robienia zakupów online.

Z raportu wynika również, że osoby niekupujące online byłyby potencjalnie najbardziej zainteresowane zakupem w sieci tych produktów, które i tak są najpopularniejsze w e-handlu: odzieży, dodatków, akcesoriów, książek, płyt i filmów oraz obuwia. Podobnie jak w przypadku e-kupujących, deklarują one najmniejsze zainteresowanie artykułami kolekcjonerskimi czy materiałami budowlanymi jako produktami do kupienia online.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-sklepy RSS ALERT    /    e-zakupy RSS ALERT    /    internauci RSS ALERT    /    Gemius RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.