Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dlaczego Polacy nie chcą kupować polskich produktów?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-08-2016, 11:00
Dlaczego Polacy nie chcą kupować polskich produktów?
28 proc. badanych wskazało, że od kupowania polskich produktów powstrzymuje ich wysoka cena. fot. shutterstock

Największą barierą dla osób chcących kupować polskie produkty jest ich zbyt mała ilość w sklepach. Co czwarta osoba wskazywała też zbyt wysokie ceny oraz brak odpowiednich oznaczeń. Jednocześnie połowa Polaków chętnie korzystałaby z aplikacji służącej do sprawdzania, czy produkt został wyprodukowany w Polsce - wynika z raportu "Moda na polskość" przygotowanego na potrzeby projektu Konsument 2016 przez Ipsos.

Jako bariery w kupowaniu polskich produktów 34 proc. ankietowanych wskazało zbyt małą ich ilość w sklepach, a 28 proc. zbyt wysoką cenę. W dalszej kolejności jako przeszkodę podawano brak oznaczeń, że produkt jest polski (22 proc.) oraz gorszą jakość polskich produktów (8 proc.).

Z drugiej strony 24 proc. badanych nie dostrzegło żadnych przeszkód, na jakie trafia osoba chcąca kupować polską żywność. Aż 52 proc. używałoby aplikacji służącej do sprawdzania, czy produkt był wyprodukowany w Polsce. 

Autorzy raportu sprawdzili także w jakich kategoriach produktowych polskość ma największy potencjał. Zdecydowanie najczęściej, bo w 76 proc. przypadków wskazywano żywność, a w 53 proc. alkohol. 

Największy potencjał „polskość” ma w kategoriach związanych z żywnością i alkoholem, w meblach oraz usługach takich jak bankowość czy ubezpieczenia. Z kolei produkty zagraniczne najchętniej wybieramy w takich kategoriach jak elektronika, sprzęt AGD, filmy i odzież.

Polska żywność to zdaniem uczestników badania synonim wysokiej jakości, świeżości i naturalności oraz małej ilości chemii i braku GMO, gdyż nie jest długo transportowana.

Szczególnie cenione są polskie mięso i wędliny (Sokołów, Wierzejki), warzywa i owoce (znane na świecie jabłka; owoce sezonowe: śliwki, gruszki), nabiał (Spółdzielnie Mleczarskie: Piątnica, Garwolin), jajka (często przywożone ze wsi/ kupowane u sprawdzonych osób), pieczywo (osiedlowe piekarnie, Putka) i produkty mączne, zbożowe (np. Mąka Szymanowska, Lubella).

Zakup polskiej żywności motywowany jest często patriotyzmem lokalnym rozumianym jako chęć wspierania polskich rolników i producentów („pani Halinki”, „rolnika z Podlasia”).

Dane w raporcie pochodzą z Badania Omnibus przeprowadzonego w marcu 2016 na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15 lat+, N=1008.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (10)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • olo 25-08-2016, 23:08:
To ze Polacy pracują tam polskie mięso tez stosują , polski zarząd
  • Roman 25-08-2016, 20:23:
Co morliny, krakus czy Sokołów maja wspólnego z Polską? Chyba tylko głupiego polskiego konsumenta. Balcerzak jest niemiecką firmą informując przedmówcę.
  • Jb 25-08-2016, 19:20:
Morliny przejeli chinczycy to jaka to polska firma? Bo w pl placi podatki?

Zobacz wszystkie komentarze (10)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH