Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

DM PKO BP: Biedronka zapłaci 559 mln zł podatku, ale przerzuci koszty na dostawców i klientów

- W swojej strategii dla Biedronki, po podjęciu decyzji o ograniczeniu wzrostu sieci do około 100 placówek rocznie, Jeronimo Martins koncentruje się na zwiększaniu efektywności sklepów, poprzez rozwój akcji promocyjnych, zwiększanie liczby produktów premium w segmencie marek własnych oraz modernizację wyglądu sklepów. Strategia ta owocuje silnym przyrostem sprzedaży LFL, który dodatkowo napędzany jest silnym popytem konsumpcyjnym - podają w raporcie analitycy DM PKO BP.

DM PKO BP: Biedronka zapłaci 559 mln zł podatku, ale przerzuci koszty na dostawców i klientów
logo Biedronki: fot. shutterstock.com

Autor: www.portalspozywczy.pl / DM PKO BP
Data: 28-07-2016, 11:35

- Utrzymujemy naszą cenę docelową dla Jeronimo Martins na poziomie 16,2 EUR za akcję, choć
ze względu na zwiększone wydatki inwestycyjne w Kolumbii, prognozujemy niższe wolne
przepływy pieniężne w najbliższych latach. Utrzymujemy rekomendację Kupuj dla akcji spółki - podaje DM PKO BP.

- Pomimo silnego rynku konsumpcyjnego i wzrostu sprzedaży LFL uważamy, że Jeronimo Martins nie będzie na razie skłonny do zwiększenia liczby otwarć w Polsce znacznie ponad zaplanowane 100 sklepów rocznie. Świadczy o tym rosnąca liczba zamykanych Biedronek, która w I kwartale wyniosła 10 i była najwyższa od co najmniej dwóch lat. Może to oznaczać rosnące prawdopodobieństwo nietrafionych otwarć, spowodowanych wzajemną kanibalizację sklepów i nasyceniem rynku. Uzupełnieniem tradycyjnej sprzedaży, mającym na celu dalsze zwiększanie sprzedaży LFL, będzie zapewne uruchomienie e-sklepu - cztamy w raporcie.

Podatek od sprzedaży detalicznej będzie neutralny dla spółki. – Zannualizowaną kwotę podatku od sprzedaży detalicznej, którą będzie płacić Biedronka szacujemy w br. na 559 mln PLN. Jednakże uważamy, że spółka jest w stosunkowo krótkim czasie w stanie zrekompensować sobie koszt tego podatku renegocjując umowy z dostawcami i podnosząc ceny, przerzucając koszt na konsumenta.
Dlatego naszym zdaniem wpływ podatku na wycenę Jeronimo Martins będzie neutralny - napisali analitycy. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

DM PKO BP RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT    /    rekomendacja RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Krzysztof Kornatowicz 2016-07-28 18:43:48
    ZDRAJCY NARODU !Kto oddaje handel , przemysł , ziemię obcym , jest zdrajca narodu ! To cytat z wypowiedzi wielkiego naszego rodaka Hipolita Cegielskiego . Za słowami tego wielkiego rodaka śmiało można powiedzieć , że Polską rządzą zdrajcy ! Krzysztof Kornatowicz ( czytajcie Wyrugowani.pl )
  • taktoja 2016-07-29 07:59:36
    Nie będziemy kupować w Biedronce, proste....
  • Antoni M. 2016-07-29 10:56:23
    Ja będę kupował w Biedronce bo to dobry sklep. Oczywiście nie mają wszystkiego ale sporo rzeczy można kupić po rozsądnych cenach. Nie zagłosuję za to już więcej na oszustów z PISu =- jak mogą kłamać, że podatek handlowy mnie nie dotknie, wiadomo, że ceny z tego powodu będą większe.
  • Aleksa 2016-08-01 10:33:23
    Dlaczego niby Muszą przerzucić koszty na konsumenta i dostawców?Taka niby dobra ta firma portugalska i czy Musi tyle zarabiać na Polakach?A solidaryzm społeczny? Ten podatek od nich pójść ma na 500 plus, więc mam nadzieję ,że rodzice wszystkiego nie przejedzą w biedronce , tylko kupią dzieciom wakacje,książki,korepetycje,zabawki, rowery,rolki. Ty Antoni zamiast biadolić na PIS otwórz firmę z usługami dla rodzin z dziećmi i sobie ten podatek od Biedronki odbierzesz! A jak już nic innego nie umiesz tylko jeść z Biedronki i oszukiwać,że PIS to oszusty , to miej więcej dzieci i nie zazdrość, albo doczekaj wcześniejszej emerytury albo doczekaj bezpłatnych leków.Tylko nie oszukuj bo się rozchorujesz z tej nienawiści i nic już nie doczekasz.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.