Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

DMG Polska zapowiada w 2013 r. wzrost sprzedaży i nowe inwestycje

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 07-03-2013, 16:18
DMG Polska zapowiada w 2013 r. wzrost sprzedaży i nowe inwestycje
- W 2012 roku sprzedaż naszych słodów na potrzeby przemysłu spożywczego, poza browarami wyniosła 4,5 tys. ton czyli 33 proc. produkcji Słodowni Strzegom, z czego całość trafiła na eksport. W najbliższych latach właśnie ten sektor będzie dla nas najbardziej perspektywiczny - mówi Marcin Siemion, prezes zarządu DMG Polska.

O 25 proc. wzrosły w 2012 roku przychody Danish Malting Group Polska (DMG), spółki specjalizującej się w produkcji słodów jasnych i kolorowych na potrzeby m.in. przemysłu piwowarskiego i piekarniczego. W tym roku DMG Polska planuje dalszy dynamiczny rozwój na rynku krajowym i za granicą oraz nowe inwestycje.

Dobre wyniki finansowe spółki, do której należą słodownie w Sierpcu na Mazowszu i w Strzegomiu na Dolnym Śląsku, są efektem m.in. zwiększonego popytu na słody kolorowe na rynkach światowych, szczególnie azjatyckich i w krajach starej Unii, takich jak Wlk. Brytania czy Niemcy. Co ciekawe, coraz więcej zamówień na zachodzie Europy generuje nie branża piwowarska, ale firmy działające w szeroko rozumianym przetwórstwie spożywczym, zajmujące się głównie produkcją ekstraktów spożywczych oraz branża piekarnicza. Ta ostatnia wykorzystuje słód jako dodatek do różnego rodzaju mąk i mieszanek piekarniczych.

- W 2012 roku sprzedaż naszych słodów na potrzeby przemysłu spożywczego, poza browarami wyniosła 4,5 tys. ton czyli 33 proc. produkcji Słodowni Strzegom, z czego całość trafiła na eksport. W najbliższych latach właśnie ten sektor będzie dla nas najbardziej perspektywiczny - mówi Marcin Siemion, prezes zarządu DMG Polska.

Słody kolorowe produkowane w Strzegomiu są prawdziwym hitem eksportowym spółki. W 2012 roku słodownia wysłała w świat prawie 70 proc. swojej produkcji a jej przychody  ze sprzedaży wzrosły aż o 58 proc. w porównaniu do 2011 roku. Główny kierunek to Europa, ale polskie słody trafiają też do Azji, a nawet na Karaiby. Nowe rynki, na które Spółka weszła w ubiegłym roku to Sri Lanka i Ukraina. W roku 2013 dołączy do nich Białoruś. Łącznie eksport słodów ze Strzegomia wzrósł w ostatnim roku o ponad 5 proc.

- Kiedy w 2004 r. przejęliśmy słodownię zastaliśmy oryginalne, prawie stuletnie instalacje do prażenia słodu, opalane węglem - wspomina prezes zarządu DMGP Marcin Siemion - Musieliśmy zadecydować, czy kontynuujemy ten kierunek czyli produkcję słodów specjalnych, kolorowych, czy przestawiamy się na ilość i dołączamy do rzeszy zakładów wytwarzających masowo słód pilzneński. Postanowiliśmy uszanować tradycję, ale przede wszystkim świadomie postawić na biznesową kartę, której wartość polegała na produkcji, można to tak nazwać ekskluzywnej. Mówiąc prościej, postawiliśmy na technologię i jakość, nie na ilość. Nasz słód to produkt z bardzo wysokiej półki, a to pozwala nam na stosowanie zupełnie innej marży, przy której i tak wygrywamy w konkurencji z innymi producentami.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH