Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Do 2010 r. w Polsce powstanie 2,6 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-08-2008, 13:43
Do 2010 r. w Polsce powstanie 2,6 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej
Kielecka galeria Echo ruszy najprawdopodobniej w 2010 r.

W I połowie 2008 r. oddano w całym kraju ok. 180 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej - wynika z raportu Działu Badań i Analiz firmy Emmerson. W ciągu najbliższych 4-5 lat w całej Polsce przybędzie 4,3 mln mkw. w nowoczesnych obiektach, tylko do końca 2010 r. - 2,6 mln mkw. Najwięcej - we Wrocławiu i Poznaniu.

Według szacunków firmy Emmerson, pod koniec I półrocza 2008 r. zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej wynosiły ponad 7,77 mln mkw. Ok. 17 proc., bo 1,32 mln mkw.  znajdowało się na terenie Warszawy. W ciągu trzech lat stolicy przybędzie ponad 230 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Nowe obiekty - głównie outlety - planowane są na obrzeżach miasta. Wśród zapowiadanych inwestycji znalazły się również plany dotyczące rozbudowy lub przeformatowania istniejących obiektów, budowy hal targowych oraz realizacji mniejszych obiektów handlowych zaspokajających potrzeby konkretnych osiedli mieszkaniowych. Projekty, które docelowo mają być realizowane w najatrakcyjniejszych lokalizacjach zwykle wiążą się z rewitalizacją zabytkowych obiektów.

W tym samym czasie, do końca 2010 r. we Wrocławiu zostaną oddane do użytku obiekty o powierzchni przekraczającej 300 tys. mkw., w Poznaniu - niemal 400 tys. mkw. Zainteresowanie wzbudzają także mniejsze miejscowości. Pomijając największe aglomeracje analitycy ustalili, że najwięcej nowych projektów powstanie w Kaliszu, Przemyślu, Lublinie, Białymstoku, Kielcach, a także w Jeleniej Górze, Bydgoszczy, Zielonej Górze, Płocku, Opolu i Rzeszowie.

Analitycy firmy Emmerson podkreślają w swoim raporcie, że dalszemu rozwojowi obiektów handlowych będzie sprzyjać rosnąca zamożność Polaków oraz zapotrzebowanie na coraz bardziej komfortowe warunki zakupu, dostęp do globalnych marek i zróżnicowaną ofertę handlowo-rozrywkową. Jeszcze większego tempa nabierze budowa nowoczesnych centrów handlowych w mniejszych miastach.

Na rozwój nowoczesnej powierzchni handlowej pozytywnie wpłynie niedawna decyzja Trybunału Konstytucyjnego dotycząca ustawy o wielkopowierzchniowych obiektach handlowych. Dzięki temu unikniemy zapowiadanego wcześniej przez inwestorów przenoszenia części projektów do innych krajów regionu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • luki 16-12-2008, 14:59:
przeciez nie przeniesli by projektow do innych panstw.. markety sa tak mocne, ze moga sie otwierac gdzie chca i wszedzie powstana gdzie beda mialy pozwolenie...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.