Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Do 2018 roku Polska będzie liderem m-commerce w Europie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2016, 12:04
Do 2018 roku Polska będzie liderem m-commerce w Europie
Do 2018 roku Polska będzie liderem m-commerce w Europie. Fot. shutterstock

Zgodnie z najnowszymi badaniami, Polska wyrasta na potęgę m-commerce w Europie. Sklepy, które dostosowały swoje narzędzia do zakupów mobilnych już kilka lat temu, teraz czerpią zyski z tego tytułu. Wielu przedsiębiorców „przespało” jednak swoją okazję, nie wierząc w przyszłość zakupów elektronicznych za pomocą smartfonów. Osobom tym radzimy, jak w łatwy sposób dogonić konkurencję. Do 2018 roku Polska będzie liderem m-commerce w Europie. Gwałtowny rozwój handlu elektronicznego nikogo już nie dziwi – z internetu korzysta niemal połowa ludzi na świecie (42 proc. ludności w styczniu 2015 według serwisu We Are Social) – czytamy w Biuletynie Polskiej Izby Handlu.

Zupełnie naturalną konsekwencją tego trendu jest rozwój handlu mobilnego (m-commerce), jednak nie każdy z detalistów jest tego świadomy. Jak podaje Patrycja Sass-Staniszewska, Członek Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, wartość rynku e-commerce w Polsce w 2015 roku szacowana była na ok. 30-36 miliardów złotych, z czego (według analityków mGenerator.pl) sama wartość rynku mobilnego wyniosła w zeszłym roku aż 2,5 mld złotych – czytamy w Biuletynie Polskiej Izby Handlu.

Biuletyn podaje, że zgodnie z raportem MasterCard „The New World of Retail”, Polska do 2018 roku ma szansę stać się europejskim liderem handlu mobilnego pod względem wartości per capita. W praktyce oznacza to, że nasz krajowy rynek może wyprzedzić rynki m-commerce takich krajów jak Dania, Norwegia, Austria czy Wielka Brytania. Pokolenie „Millenialsów” pokoleniem internetu, rabatów i promocji.

Z raportu „E-commerce w Polsce 2015”, przygotowanym przez Gemius na zlecenie eCommerce Polska, wynika, że do zakupów przez internet użytkowników smartfonów motywują: dostępność przez całą dobę (92 proc.), łatwość porównywania ofert (86 proc.) oraz atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach tradycyjnych (82 proc.). Natomiast na pytanie „Co skłoniłoby Cię do częstszego robienia zakupów przez internet?” aż 61 proc. badanych użytkowników smartfonów odpowiedziało „niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych”. Co ciekawe, podobne podejście do zakupów mają młodzi Amerykanie – czytamy w biuletynie.

Według danych Valassis, opublikowanych na portalu eMarketer.com, aż o 47 proc. - w porównaniu do roku 2014 - wzrósł poziom wykorzystania kuponów rabatowych wśród Amerykanów z pokolenia Millenialsów w wieku 28-34 lat (odpowiednio 29 proc. i 26 proc. wśród tzw. Generacji X i Baby Boomers’ów). Z tego aż 66 proc. ankietowanych, podczas wyszukiwania promocji, korzysta z dedykowanych do tego stron internetowych z atrakcyjnymi ofertami - warto wykorzystać te informacje, planując wejście do kanału m-commerce – radzi Biuletyn Polskiej Izby Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 734) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.