Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Do 2025 r. liczba małych sklepów spożywczych w Polsce możez mniejszyć się o 60 proc.

W Polsce jest najwięcej małych sklepów spożywczych w Europie - blisko 140 tys., we Włoszech, które są na drugim miejscu pod względem ilości sklepów spożywczych - jest ich tylko 70 tys.

  • Źródło www.portalspozywczy.pl

Autor: portalspozywczy.pl / pr
Data: 30-11-2012, 10:01

Według danych Centrum im. Adama Smitha, małe i średnie przedsiębiorstwa wytwarzają prawie 70 proc. PKB, zatrudniają 75 proc. legalnie pracujących Polaków., a 70 proc. z nich finansuje swój rozwój ze środków własnych. 70 proc. z małych i średnich przedsiębiorców to firmy handlowe.

- Sklepy w Polsce upadają, dlaczego tak się dzieje? To nie jest wina hipermarketów, jak wiele osób sądzi. Na rynku jest miejsce dla każdego formatu, każdy z nich ma swoją funkcję do spełnienia. Mały sklep osiedlowy ma wiele atutów: lojalność klienta, bliskość domu czy dogodne godziny otwarcia. Oprócz tego, potrzebna jest jednak przemyślana strategia i koncept sklepu, aby poprawić wyniki sklepu i odnieść sukces - powiedział Francois Vincent, dyrektor ds. Franczyzy Carrefour Polska.

Według badań firmy Soliditet Polska, od stycznia do lipca br. sektor małych sklepów spożywczych zmniejszył się w Polsce o 2,8 tys. placówek. Według prognoz Euromonitor International, liczba małych sklepów do 2025 roku może się zmniejszyć w Polsce nawet o 60 proc.

O przyszłości małych sklepów spożywczych dyskutowali podczas panelu "Jak poprawić wyniki sklepów osiedlowych" zorganizowanego w Poznaniu, eksperci z Poznańskiego Ośrodka Wspierania Przedsiębiorczości, przedstawiciele Carrefour oraz właściciele małych i średnich sklepów spożywczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Francois Vincent RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    sklep spożywczy RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Mariusz Widerowski 2012-12-03 11:03:32
    Centrum Adama ma dane , ale nie wie chyba z czego one wynikają bo coraz częściej tworzą je ludzie siedzący tylko za biurkiem i oderwani od rzeczywistości , a wiedzę czerpią z dyskusji z osobami takimi samymi (nie chcę nikogo urazić) . To bardzo przyjemne tworzyć rzeczywistość o cyferki w tabelkach , dobrze jednak wiedzieć skąd one się wzięły. Pracuję w handlu od 20 lat , za ladą , jako Przedstawiciel Handlowy , Kierownik Regionalny. Mam kontakt ze sklepami od wielu lat. Problemem są nie tyle duże Hipermarkety ( chociaż i one ) , ale głównie dyskonty typu Biedronka , Lidl itp. Wygrywają ceną , ich możliwości zakupowe są nieporównanie lepsze niż sklepów prywatnych tzw. rodzinnych , wyciskają od producentów do granic możliwości i wciskają się wszędzie zastępując te tzw. bliżej domu. Firmy małe , rodzinne napędzają rynek , bo swój kapitał na ten właśnie rynek kierują . Dobrze zarabiający sklepikarz kupuje mieszkanie dzieciom , częściej zmienia meble , więcej wydaje na konsumpcję , przez co zarabiają inni . Osoby pracujące w dyskontach mają problem nawet ze zdolnością kredytową. Rynek to ściśle powiązana sieć , Ty nie zarabiasz , nie dasz zarobić innym. Zarobi sąsiad , da zarobić Tobie , bo lepiej być najbiedniejszym na bogatym osiedlu , niż najbogatszym wśród biedoty , tak myślę. Pozdrawiam wszystkich , także myślących inaczej . Zwykły człowiek.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.36.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.