REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Do 2025 r. liczba małych sklepów w Polsce może się zmniejszyć nawet o 60 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 20-02-2013, 12:36

Z badań AC Nielsen wynika, że 90 proc. Polaków robi zakupy w sklepach osiedlowych, a blisko 40 proc. odwiedza je codziennie. Mimo to ich liczba wciąż się zmniejsza. Według badań firmy Soliditet Polska, od stycznia do lipca 2012 sektor sklepów spożywczych zmniejszył się w Polsce o 2,8 tys. placówek. Według prognoz Euromonitor International, liczba małych sklepów do 2025 roku może się zmniejszyć w Polsce nawet o 60 proc.

REKLAMA

- Według danych GUS, na przestrzeni lat 2001-2011 liczba sklepów w województwie warmińsko-mazurskim zmalała o 20,4 proc. z 15 942 do 12 694 placówek. Jest to średnio ponad 320 sklepów rocznie - powiedział Piotr Kamiński, Dyrektor Zrzeszenia Prywatnego Handlu i Usług w Olsztynie.

Najczęstszymi problemami małych placówek handlowych są spowolnienie gospodarcze, brak konkretnego konceptu handlowego, brak dobrze dobranego asortymentu oraz rosnąca konkurencja, głównie ze strony dyskontów.

- Właściciele małych sklepów często nie mają odpowiednich narzędzi potrzebnych do analizy wyników, brakuje im również spójnej koncepcji działania. Sklepy osiedlowe i hipermarkety to zupełnie dwa różne formaty sklepów. Każdy z nich ma do spełnienia własną funkcję i dla wszystkich jest miejsce na rynku - podkreślił Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy w Carrefour Polska.

Ponadto, logika hurtu, w której cena zakupu towarów jest najważniejsza, przestaje przynosić zyski. Szczególnie widać to w przypadku sklepów osiedlowych, gdzie cena nie jest dziś dla klienta najistotniejszym kryterium wyboru. Obecnie, na dynamicznie zmieniającym się rynku konkurencji i konsumenta, ważne są m.in.: koncept handlowy, odpowiednio dobrany asortyment, ułożenie towarów oraz stała analiza wyników sklepu, którą zapewniają sprawdzone narzędzia informatyczne. Małym przedsiębiorcom trudno jest samodzielnie dostosowywać się do stale zmieniającego się otoczenia.

Jednym z rozwiązań dla małych sklepów jest współpraca z dużą firmą, czerpanie z jej doświadczenia i know-how. Franczyza jest sprawdzonym sposobem działania, który przy odpowiednich warunkach współpracy daje wymagane wsparcie, zostawiając przedsiębiorcy dużą swobodę operowania.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH