Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Do 2025 r. przetrwa jedynie co trzeci mały sklep

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 02-08-2012, 08:20
Do 2025 r. przetrwa jedynie co trzeci mały sklep
Zdaniem ekspertów, rynek małych sklepów dalej będzie się kurczył

Samorządowcy obwiniają duże sieci sklepów o niszczenie tradycyjnych placówek. Ale robią niewiele, by im pomóc - pisze "Rzeczpospolita".

Już od kilku lat z rynku znika średnio po kilka tysięcy niewielkich, tradycyjnych sklepów spożywczych. Rynek dalej będzie się kurczył. Obecnie jest ich wciąż ponad 100 tys., ale do 2025 r. przetrwa jedynie co trzeci - podaje firma Euromonitor International.

Jak przyznaje Andrzej Faliński, dyrektor generalny POHiD na łamach "Rz", małe sklepy znalazły się w kleszczach między sieciami dyskontowymi czy sieciami mniejszych sklepów a rosnącym znaczeniem grup hurtowych, rozwijających właśnie sieci franczyzowe i coraz częściej stają przed wyborem - niezależność czy przetrwanie za cenę wejścia np. do grupy zakupowej lub sieci franczyzowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • też ja 02-08-2012, 10:21:
tesco to zły przykład. ceny wyższe niż w sklepie osiedlowym. syf i wysokie ceny. przykłady: muszynianka tesco 2,59 sklepik 2,29. piwo perła tesco 2,99 sklep 2,49 Pewnie że carlsberg jest tańszy ale z piwem niewiele ma to wspólnego. Nie pisze o serach które są syfiaste po 19 zł a w sklepiku producenta w mieście za ser dobrej jakości płacę 17,99. mięso strzykane algami i inymi wypełniaczami niby w promocji a z patelni wyparowuje z tego 30%. Ludzie to idioci a Polacy szczególnie. Jakiś czas temu funkcjonowało hasło dużo i tanio teraz ... ceni jakość. Obłuda i kłamstwo.
  • hurtownik 02-08-2012, 10:00:
Duży znany producent dostarcza do mojej hurtowni swój produkt w takiej samej cenie jak sprzedaje już ten produkt w detalu Tesco z wywieszką "promocja". Ja muszę dołożyć swoją marżę hurtową i sklepik musi również swoją marżę detaliczną. Jak może utrzymać się sklepik ze swoją wyższą ceną. I pozorna racja klientów, żeby omijać sklepiki tylko ża za kilka lat ci klienci stracą pracę i nie będą mieć pieniędzy aby pójść do Tesco zrobić zakupy. A i wtedy ceny w Tesco będą wysokie bo już nie będzie konkurencji malych sklepików. Ot i cała naga prawda o wynikach działań urzędników samorządowych.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.