Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Do Polski wchodzą nowe trendy organizacji wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-05-2016, 15:07

Handel detaliczny w branży spożywczej rządzi się swoimi prawami i jest podatny na zmieniające się trendy. Do Polski nadchodzi obecnie trzecia generacja organizacji wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych, w której rosnące znaczenie i powierzchnię przeznacza się na ekspozycję produktów świeżych, wstępnie przygotowanych do gotowania, ale także specjalne strefy pozwalające klientom konsumować przyrządzane na miejscu produkty – ocenia przedstawiciel firmy Uniscale.

Świeżość jest teraz w trendzie, a nowe trendy wymagają nowych rozwiązań i nowych produktów, które już pojawiają się na rynku polskim.

- W tzw. klasycznym modelu sklepu wielkopowierzchniowego strefa produktów świeżych takich jak: pieczywo, mięsa, wędliny, sery i warzywa zlokalizowane były najczęściej w tylnej części sklepów i zajmowały od 25-30 proc. powierzchni przeznaczonej na sprzedaż - mówi Winicjusz Wojciechowski, dyrektor sprzedaży firmy Uniscale.

- Dziś ten trend zmienił się w sposób znaczący. Już 2 generacja organizacji tego rodzaju sklepów , którą możemy obserwować w kilku sieciach handlowych w Polsce, przeniosła strefę produktów świeżych na prawą stronę od wejścia, ale także powiększyła jej powierzchnię do ok. 40-50 proc. – dodaje.

- Wdrażana obecnie na świecie, a jeszcze mało znana w Polsce, 3 generacja organizacji sprzedaży w wielkopowierzchniowych sklepach spożywczych idzie o kolejny krok naprzód. Zgodnie z tym trendem „świeżość” zajmuje już 50- 60 proc. powierzchni, a oprócz specjalnie wyeksponowanych stref ze świeżymi i częściowo przygotowanymi do gotowania produktami, swoje miejsce znajduje strefa w której świeże produkty są nie tylko przygotowywane, ale i mogą być przez Klientów w sposób komfortowy konsumowane - mówi również Winicjusz Wojciechowski.

I dodaje, że świeżość stanowczo jest w natarciu i istnieje duże prawdopodobieństwo, że ta tendencja utrzyma się na długo.

Uniscale jest dostawcą dedykowanych rozwiązań dla sieci handlu detalicznego, przemysłu spożywczego i branży HoReCa. Uniscale zaopatruje ich w sprzęt do obróbki mięsa i wędlin marki Inoxxi oraz materiały eksploatacyjne. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • turysta 24-05-2016, 11:21:
kilka lat temu będąc w Meksyku widziałam duże sklepy z ogromną wyspą art. świeżych, lady ułożone były w kształcie koła, w środku kilka pań w rękawiczkach i maskach na twarzy obsługiwała klientów: wędliny, mięso, nabiał, ryby, bardzo mi się to podobało, ponieważ stojąc przy ladzie widziałam jak czysto jest za ladami, pieczywo zajmowało kilka regałów, obok stały tacki lub koszyki na które klient kładł towar, a pani go później pakowała i oklejała kodem i nikt nie gonił po sklepie jak burza, bo pracowników była wystarczająca ilość

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 637) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH