Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Do sklepów mało i wielkoformatowych wkraczają palety wystawowe

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 02-12-2011, 14:30

Sieci dystrybucyjne coraz częściej do ekspozycji produktów wykorzystują nowe formaty palet zwane paletami wystawowymi. Palety tego typu stały się już standardem w sklepach dyskontowych, teraz wkraczają do sieci sklepów mało i wielkoformatowych.

Na rynku dostępnych jest wiele nośników, które wykorzystywane są do ekspozycji produktów na terenie placówki sklepowej. Od najpopularniejszych palet typu euro po nośniki o mniejszych formatach. Coraz więcej detalistów dostrzega potencjał w wykorzystaniu palet wystawowych, które stają się efektywnym narzędziem zwiększenia sprzedaży. Ze względu na rozmiary (800 x 600 i 600 x 400 mm), palety tego typu są z powodzeniem używane do ekspozycji produktów w strefie przykasowej lub w alejkach sklepowych. Ich rozmiar pozwala na wykorzystanie małej przestrzeni w taki sposób, iż położenie produktu na palecie nie utrudnia ruchu klientom, nie zakłócając procesu zakupów. Zapewnia to maksymalizację obszaru promocji i pozwala na większe wykorzystanie powierzchni.

Korzyści z użytkowania palet wystawowych to nie tylko korzyści związane z ekspozycją produktów, dzięki której zwiększa się widoczność produktu i rozpoznawalności marki. Palety wystawowe to również optymalizacja logistyki zaopatrzenia sklepu w towar. Proces uzupełniania zapasów jest realizowany szybciej, przy zminimalizowaniu prac ręcznych, co niesie ze sobą znaczne oszczędności poprzez minimalizację kosztów.

Paleta stopniowo przestaje pełnić jedynie swoją pierwotną funkcję. Nie służy wyłącznie do transportu i ochrony opakowanego produktu przed uszkodzeniem - staje się platformą do atrakcyjnej ekspozycji produktów w punktach sprzedaży. Dział logistyki, sprzedaży i marketingu stawia przed paletami nowe wyzwania jakim jest przyciąganie uwagi klientów do produktów wystawianych na palecie, spełnienie wymogów ekologicznych, a także zwiększenie funkcjonalności palety.

W ostatnich latach, sektor dystrybucji doświadczył daleko idących przekształceń. Na przeciętnym rynku, nabywca ogląda artykuły w tempie 300 na minutę. Gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że blisko 80% zakupów dokonuje się pod wpływem impulsu, okazuje się, że estetyczne opakowanie pełni rolę zbliżoną do poważnej inwestycji reklamowej. Opakowanie pełni więc nie tylko rolę logistyczną; jest również środkiem przekazu. Co więcej, nowoczesna dystrybucja wymaga standaryzacji systemów, ulepszeń operacyjnych, zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa itd. W obszarze paletyzacji towarów, odpowiedzią na wymogi rynku jest dziś paleta wystawowa, zaprojektowana tak, aby zredukować koszty, zwiększając zarazem sprzedaż.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Spożywka 03-12-2011, 09:53:
ja kupuję półpalety do sklepu i polecam..najtaniej kupiłem u paletyplastik.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.