Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dobre perspektywy rozwoju dla gastronomii przy polskich autostradach

  • Autor: Pasiony Group
  • Data: 12-05-2009, 10:48

Do 2015 r. w Polsce ma pojawić się ponad 2500 km nowych autostrad i dróg szybkiego ruchu. Jaki kształt obsługi gastronomicznej, dostępnej dla podróżnych, powinien towarzyszyć tym inwestycjom? - Polski rynek może czerpać ze sprawdzonych doświadczeń z rynku brytyjskiego - przekonuje Mo Mokhtar, dyrektor zarządzający Pasiony Group, angielskiej firmy konsultingowej, specjalizującej się w sektorze gastronomicznym.

Pasiony Group informuje, że autostrady w Wielkiej Brytanii stanowią mniej niż 5 proc. wszystkich dróg w tym kraju, obsługują jednak ok. 33 proc. całego ruchu. Według badań, przeprowadzonych przez firmę Mintel, placówki gastronomiczne zlokalizowane w pobliżu brytyjskich autostrad notują rocznie ponad 700 milionów wizyt. Średnio, tego typu lokale odwiedza dziennie od 10 do 20 tysięcy podróżnych. Najbardziej popularne przyjmują każdego dnia ponad 40 tys. gości. Przeciętna wizyta w lokalu gastronomicznym przy autostradzie trwa 28 minut. Całość dowodzi, że rynek i zapotrzebowanie na tego typu usługi gastronomiczne jest duży. Sytuacji nie zmienia fakt, że 65 proc. osób korzystających z gastronomii przy angielskich autostradach, to podróżni biznesowi, w tym kierowcy ciężarówek oraz przedstawiciele handlowi.

Najdłuższą, o największym natężeniu ruchu autostradą w Wielkiej Brytanii jest M6 łącząca Coventry i Carlisle. Działają przy niej następujące punkty obsługi pasażerów połączone z zapleczem gastronomicznym: Moto (8 punktów), Welcome break (4), Roadchef (3) oraz Tebay services (3). Stacje rozmieszczone są w pobliżu najważniejszych skrzyżowań. W ciągu ostatnich lat rozszerzyły swą funkcjonalność, stając się miejscem biznesowych spotkań, oferującą różne, dodatkowe świadczenia i usługi przydatne przedsiębiorcom. W ślad za tymi zmianami, punkty obsługi pasażerów przyciągnęły światowe marki, przekształcając je w Wielkiej Brytanii w swego rodzaju centra handlowe z darmowym parkingiem (do 2 godzin), placami zabaw dla dzieci, miejscem na organizację pikników rodzinnych, bankomatami, mini supermarketami, stacją benzynową, bazą hotelową, kioskami, gastronomią typu driver In (McDonald's, Burger King, KFC) i coffee barami. Mo Mokhtar przekonuje, że brytyjskie centra obsługi podróżnych, zlokalizowane przy autostradach zdołały dopasować się do rosnących potrzeb klientów. Struktura własnościowa tego typu placówek została skonsolidowana wokół trzech operatorów - Welcome Break, Roadchef i Moto. Posiadają one większość ze 131 tego typu punków w całym kraju i dominują na rynku wycenianym na ponad 540 milionów Funtów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH