Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dochody w m-commerce podwoiły się

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-02-2015, 10:15
Dochody w m-commerce podwoiły się
fot. mGenerator.pl

Dochody w handlu internetowym w ciągu ostatnich 12 miesięcy, generowane w kanale mobilnym, odnotowały wzrost o ponad 100 proc., a ruch generowany na stronach przez urządzenia mobilne wzrósł o ponad 60 proc.

Dane te pokazują, że „mobile" to nie chwilowy trend, tylko kierunek rozwoju dla sklepów. I to zarówno tych internetowych, jak i stacjonarnych.

Według badań, największą popularnością w Polsce cieszą się strony mobilne, na które decyduje się co czwarty sklep. Jednak podejmując decyzję, nie należy sugerować się wyborami większości, a przeanalizować własną sytuację. Strony mobilne z pewnością są tańszym rozwiązaniem, a na ich wdrożenie potrzeba mniej czasu.

Co więcej, nie dotyczą ich dwa główne problemy, jakie występują przy aplikacjach - rozmiar rozwiązania, związane z zajmowaniem pamięci urządzeń mobilnych, jak i przygotowywanie wersji pod dany system operacyjny. Na tym jednak kończą się przewagi stron mobilnych. Aplikacje mobilne z kolei oferują funkcje, których próżno szukać na stronach mobilnych.

- Aplikacje mobilne, nawet jeżeli nie są one włączone, mogą wyświetlać informacje o aktualnych promocjach i okazjach na pasku powiadomień smartfona - tzw. powiadomienia push. Dużo lepiej wykorzystują też geolokalizację i mogą reagować na zmieniające się położenie użytkownika, a więc oferować mu np. promocje obowiązujące w danym mieście, a nawet w konkretnym sklepie stacjonarnym. Ponadto, aplikacje mobilne mogą wykorzystywać kamery telefonu. Dzięki temu klient może np. szybko porównać cenę produktu w konkurencyjnym sklepie stacjonarnym, robiąc zdjęcie jego kodu kreskowego, QR czy samego produktu - mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl.

Co więcej, badania pokazują, że klienci pokochali aplikacje i tylko w 2014 roku ich wykorzystywanie wzrosło o 76 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.

Rozwiązania mobilne często różnią się wyglądem oraz funkcjonalnością względem pełnej wersji sklepu internetowego. Czy to słuszny kierunek? Okazuje się, że tak, ale tylko w przypadku wyglądu mobilnej strony sklepu internetowego, gdzie najważniejsza jest użyteczność.

- Mobilna wersja e-sklepu powinna być łatwa w obsłudze, a użytkownicy powinni móc z łatwością odnajdywać interesujące ich elementy, w tym np. przyciski nawigacyjne, wyszukiwarkę czy koszyk. Kluczowa jest też szybkość ładowania takiej strony, dlatego jej mobilna wersja powinna charakteryzować się mniejszą liczbą grafik, a te które się na niej znajdą powinny być odpowiednio zoptymalizowane - mówi Piotr Krawiec z mGenerator.pl.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 290) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH