Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

DCC i cash back zwiększą obroty firm handlowych podczas wakacji

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 24-08-2015, 18:39
Dodatkowe usługi w terminalach zwiększają obroty handlu w wakacje
Arkadiusz Kazanecki, dyrektor handlowy First-Data fot. First Data

Dodatkowe usługi dostępne w terminalach płatniczych Polcard okazują się szczególnie użyteczne w trakcie sezonu turystycznego. Z danych firmy First Data wynika, że podczas wakacji liczba transakcji wyraźnie wzrasta, co potwierdza ich atrakcyjność dla przedsiębiorców.

Dynamic Currency Conversion (DCC), czyli dynamiczna wymiana walut umożliwia posiadaczom zagranicznych kart płatność w ich macierzystej walucie. Kwota do zapłaty widnieje na wyświetlaczu terminala.

Cash back pozwala klientom wypłacić gotówkę podczas zakupów opłacanych kartą. Dotyczy to wszystkich kart debetowych i niektórych kredytowych.

 - Wakacje to jeden z najbardziej gorących okresów w handlu, szczególnie w miejscowościach turystycznych. Uruchomienie w terminalach płatniczych Polcard dodatkowych usług, takich jak cash back lub DCC to najlepszy sposób na zwiększenie obrotów punktu sprzedaży podczas sezonu urlopowego – mówi Arkadiusz Kazanecki, Dyrektor Handlowy First Data, właściciela marki Polcard.

DCC - zarabiaj na płatnościach w obcej walucie

Według szacunków Ministerstwa Sportu i Turystyki, w 2014 roku do Polski przyjechało około 16,5 mln turystów, którzy wydali łącznie 4,8 mld euro. Z kolei Główny Urząd Statystyczny policzył, że cudzoziemcy wydali w I kw. 2015 r. około 8,4 mld zł - więcej o 10,5% niż w poprzednim kwartale. Około 64 proc. przyjazdów cudzoziemców do Polski związanych było z dokonaniem zakupów.

Najwięcej wydali na: towary nieżywnościowe (54%), na usługi (21%) oraz żywność i napoje bezalkoholowe (10%). GUS podaje, że w I kw. 2015 roku, cudzoziemiec wydał średnio 494 zł.

Cash back – zrób to dla siebie i swojego klienta

Raport Narodowego Banku Polskiego pokazuje, że w ubiegłym roku zainteresowanie usługą cash back, czyli wypłatą gotówki z terminala wyraźnie wzrosło.

Liczba transakcji w całym 2014 roku zwiększyła się o 42%, do 4,7 mln, a ich łączna wartość o 39%, do prawie 530 mln zł. Według danych NBP, w pierwszym kwartale br. usługa osiągnęła kolejne rekordowe wyniki – 1,5 mln wypłat na kwotę blisko 158 mln zł.

Organizacja MasterCard, która usługę cash back promuje hasłem „Płać kartą i wypłacaj” zleciła także badanie wśród przedsiębiorców oferujących cash back o opinię na temat tej usługi. Więcej niż połowa (53%) twierdzi, że był to dobry pomysł, a wśród korzyści wymieniają pozyskanie nowych klientów i lojalność obecnych, co przełożyło się na zwiększenie obrotów. 

Przedsiębiorcy podkreślają, że klienci docenili wygodę usługi – wykonują dwie czynności na raz – zakupy i wypłatę gotówki, co więcej – w dowolnej kwocie do 300 zł.  Z badania MasterCard wynika też, że 28 proc. klientów przychodzi do sklepu tylko po wypłatę gotówki i przy okazji robi zakupy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH