Domino's Pizza do końca 2014 roku chce mieć 65 lokali w całej Polsce

Domino's Pizza chce mieć do końca 2014 roku 65 lokali w powyżej 10 największych miastach Polski. - Chcemy konkurować o pierwsze miejsce pod względem rozpoznawalności marki - mówi Maciej Jania, dyrektor finansowy DP Polska SA.
Domino's Pizza otworzyła 28 lutego pierwszą pizzerię, zlokalizowaną na warszawskim Mokotowie. Spółka chce do końca tego roku otworzyć kolejnych 11 lokali, a w 2012 roku następnych 15 pizzerii.
Spółka zakłada, że do końca 2012 roku będzie otwierać pizzerie tylko w Warszawie. Potem, rozpocznie podbój kolejnych miast.
- Będą to duże miasta, możemy rozważać byłe miasta wojewódzkie. Warunkiem wejścia będzie to, by mieć możliwość w ciągu roku, półtorej otwarcia przynajmniej 5 pizzerii. Ze względu na koszty, posiadanie jednej pizzerii w mieście jest dla nas nieopłacalne - mówi Maciej Jania.
Zdaniem przedstawicieli spółki, w Polsce jest jeszcze miejsce na nowe marki pizzy.
- Przed wejściem na rynek przeprowadziliśmy w Polsce badania. Widzimy, że są tu dobre pizze, ale nasi konkurenci kładą główny nacisk na cenę. Mam wrażenie, że stawia się na ilość a nie na jakość - ocenia Peter Shaw, prezes DP Poland PLC.
- Trudno nam konkurować jeśli chodzi o ilość pizzerii, na rynku jest już sporo lokali. Możemy natomiast konkurować i starać się być pierwszym jeśli chodzi o świadomość marki - dodaje Maciej Jania.
Zdaniem Patricka Doyle, prezes Domino's Pizza LLC, w Polsce brakuje gracza, który kładłby nacisk na dostawę pizzy bardzo dobrej jakości w czasie 30 minut.
- Polska to duży rynek, notujący wzrost gospodarczy. Klieci są wyrobieni i oczekują dobrej obsługi. Chcemy zaspokoić te oczekiwania - mówi Patrick Doyle.
Spółka zakłada, że do 20 lokalu będzie otwierać własne pizzerie. Potem, lokale będą otwierane w formie franczyzy.
- Do 20 lokalu będziemy otwierać tylko lokale własne - po to, by nauczyć się tego biznesu. Jak już osiągniemy masę krytyczną około 20 pizzerii, zobaczymy jak polski klient reaguje na pewne sytuacje, wtedy będziemy udzielali franczyzy - mówi Maciej Jania.
DP Poland PLC jest notowana na londyńskim rynku AIM. Spółka pozyskała na inwestycje w Polsce 6,5 mln funtów.
Przypomnijmy, że marka pizzerii Domino's Pizza była już obecna w Polsce pod koniec lat 90. Wówczas siecią lokali zarządzała spółka Pizza King Polska. W 2002 r. postawiono ją w stan upadłości, a część pizzerii zamknięto. Pozostałe przejął AmRest i uruchomił w nich własną sieć Pizza Hut.

KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)