Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dorota Wellman "dała" sieci Lidl już 1 000 000 zł

  • Autor: pr
  • Data: 25-08-2015, 15:15

Zgodnie z danymi Nielsena w ostatnim tygodniu (10-16 sierpnia) Lidl przeznaczył na reklamę w telewizji 4 213 704 zł. Lidl był jedyną siecią handlową, która znalazła się w zestawieniu dziesięciu największych reklamodawców w tym okresie. Przykład sieci pokazuje, że warto inwestować w ciekawe kampanie reklamowe.

Karol Okrasa i Pascal Brodnicki po trzech latach kuchennych pojedynków pożegnali się z siecią Lidl. Wszystko wskazuje na to, że nową twarzą marki zostanie Dorota Wellman. Kampanię z jej udziałem zaplanowano na 3 września, a już teraz dzięki prezenterce marka zyskał promocję wartą prawie milion złotych – podsumowuje Press-Service Monitoring Mediów.

8 sierpnia sieć poinformowała na stronie www.kuchnialidla.pl o zakończeniu kampanii „Pascal kontra Okrasa”. Dziennikarze zareagowali na tę informację natychmiastowo. Jednak prawdziwe medialne szaleństwo zaczęło się kilka dni później w związku z coraz to nowszymi doniesieniami na temat tego, kto zastąpi popularny duet kucharzy.

Pierwsza wzmianka o Dorocie Wellman jako nowej twarzy Lidla pojawiła się 14 sierpnia na portalu Jastrzabpost.pl. Informacje te zostały podchwycone 17 sierpnia. Tylko tego dnia pojawiło się 35 materiałów na portalach internetowych, w prasie, telewizji i radiu.

Większość z nich pochodziła ze źródeł branżowych: marketingowych, branży spożywczej oraz plotkarskich. W sumie o współpracy Lidla z Wellman w dniach 17–23 sierpnia opublikowano 95 informacji. Ekwiwalent reklamowy materiałów wyniósł 933 tys. zł.

O nowej kampanii Lidla głośno informowali też internauci na Facebooku. W ciągu siedmiu dni na portalu pojawiło się na ten temat 531 wpisów i komentarzy. Fani najaktywniejsi byli 17 sierpnia – wówczas ukazało się prawie 200 wzmianek. Następny przyrost dotyczył 21 dnia miesiąca i związany był z publikacją pierwszego filmu z udziałem Wellman. Na Twitterze na temat nowej kampanii zamieszczono 110 wpisów.

– Prawie pięciokrotnie niższa liczba materiałów na Twitterze w porównaniu do Facebooka wynika głównie z faktu, że marka nie prowadzi działań w tym medium. Z kolei prężnie działa nowy fan page „Wellman gotuje”, który zgromadził na przełomie kilku dni ponad 170 tys. fanów – tłumaczy Alicja Dahlke, specjalista ds. marketingu i PR z firmy Press-Service Monitoring Mediów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Marcin 27-08-2015, 16:21:
NIE KUPUJE U NIEMCA, mamy polskie sieci handlowe.
  • Rad 26-08-2015, 09:06:
Co za bzdury i mieszanie ludziom w glowach. W jaki sposob obliczono, ze tyle zarobila dla sieci? Wprowadzono calkowicie nowy produkt sygnowany jej nazwiskiem?? Sezonowosc w tej branzy to normalne, raz sprzedadza wiecej raz mniej.
  • Konik 26-08-2015, 08:50:
Nie robię tam zakupów i żadne reklamy mnie do tego nie zachęcą. A te wyliczenia są tak od czapy jak sondaże wyborcze

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH