Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dorota Wellman "dała" sieci Lidl już 1 000 000 zł

  • Autor: pr
  • Data: 25-08-2015, 15:15

Zgodnie z danymi Nielsena w ostatnim tygodniu (10-16 sierpnia) Lidl przeznaczył na reklamę w telewizji 4 213 704 zł. Lidl był jedyną siecią handlową, która znalazła się w zestawieniu dziesięciu największych reklamodawców w tym okresie. Przykład sieci pokazuje, że warto inwestować w ciekawe kampanie reklamowe.

Karol Okrasa i Pascal Brodnicki po trzech latach kuchennych pojedynków pożegnali się z siecią Lidl. Wszystko wskazuje na to, że nową twarzą marki zostanie Dorota Wellman. Kampanię z jej udziałem zaplanowano na 3 września, a już teraz dzięki prezenterce marka zyskał promocję wartą prawie milion złotych – podsumowuje Press-Service Monitoring Mediów.

8 sierpnia sieć poinformowała na stronie www.kuchnialidla.pl o zakończeniu kampanii „Pascal kontra Okrasa”. Dziennikarze zareagowali na tę informację natychmiastowo. Jednak prawdziwe medialne szaleństwo zaczęło się kilka dni później w związku z coraz to nowszymi doniesieniami na temat tego, kto zastąpi popularny duet kucharzy.

Pierwsza wzmianka o Dorocie Wellman jako nowej twarzy Lidla pojawiła się 14 sierpnia na portalu Jastrzabpost.pl. Informacje te zostały podchwycone 17 sierpnia. Tylko tego dnia pojawiło się 35 materiałów na portalach internetowych, w prasie, telewizji i radiu.

Większość z nich pochodziła ze źródeł branżowych: marketingowych, branży spożywczej oraz plotkarskich. W sumie o współpracy Lidla z Wellman w dniach 17–23 sierpnia opublikowano 95 informacji. Ekwiwalent reklamowy materiałów wyniósł 933 tys. zł.

O nowej kampanii Lidla głośno informowali też internauci na Facebooku. W ciągu siedmiu dni na portalu pojawiło się na ten temat 531 wpisów i komentarzy. Fani najaktywniejsi byli 17 sierpnia – wówczas ukazało się prawie 200 wzmianek. Następny przyrost dotyczył 21 dnia miesiąca i związany był z publikacją pierwszego filmu z udziałem Wellman. Na Twitterze na temat nowej kampanii zamieszczono 110 wpisów.

– Prawie pięciokrotnie niższa liczba materiałów na Twitterze w porównaniu do Facebooka wynika głównie z faktu, że marka nie prowadzi działań w tym medium. Z kolei prężnie działa nowy fan page „Wellman gotuje”, który zgromadził na przełomie kilku dni ponad 170 tys. fanów – tłumaczy Alicja Dahlke, specjalista ds. marketingu i PR z firmy Press-Service Monitoring Mediów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Marcin 27-08-2015, 16:21:
NIE KUPUJE U NIEMCA, mamy polskie sieci handlowe.
  • Rad 26-08-2015, 09:06:
Co za bzdury i mieszanie ludziom w glowach. W jaki sposob obliczono, ze tyle zarobila dla sieci? Wprowadzono calkowicie nowy produkt sygnowany jej nazwiskiem?? Sezonowosc w tej branzy to normalne, raz sprzedadza wiecej raz mniej.
  • Konik 26-08-2015, 08:50:
Nie robię tam zakupów i żadne reklamy mnie do tego nie zachęcą. A te wyliczenia są tak od czapy jak sondaże wyborcze

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.