Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Dostawca Lidla wydaje oświadczenie: Stan pani Oksany nie miał związku z pracą

"Stan chorobowy pani Oksany nie miał związku z wykonywaniem przez nią pracy, lecz powstał w trakcie spędzania przez nią czasu wolnego" - napisał w oficjalnym oświadczeniu Jędrzej Cichowlas, dostawca Lidla, który zostawił na ulicy swoją pracownicę. Jak zapewnia, firma zamierza wprowadzić bezpłatny pakiet medyczny dla wszystkich pracowników, w tym również obcokrajowców.

Dostawca Lidla wydaje oświadczenie: Stan pani Oksany nie miał związku z pracą
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 16-02-2018, 08:54

– Jest mi niezmiernie przykro z powodu zdarzenia, które dotknęło Panią Oksanę Kharchenko. Chciałbym to podkreślić, gdyż od zawsze moja firma jest zorientowana na działanie zgodnie z prawem, dbając jednocześnie o wszystkich swoich pracowników.

Jednocześnie wskazuję, że opis zdarzenia z udziałem Pani Oksany pojawiający się w mediach nie uwzględnia jego bardziej skomplikowanego przebiegu.  W szczególności stan chorobowy Pani Oksany nie miał związku z wykonywaniem przez nią pracy, lecz powstał w trakcie spędzania przez Nią czasu wolnego.

Pragnę zapewnić, że moim i mojej firmy priorytetem jest udzielenie poszkodowanej odpowiedniego wsparcia. Oświadczam, że pokryjemy niezbędne koszty leczenia szpitalnego oraz rehabilitacji Pani Kharchenko. Zapewniam, że zostanie ona otoczona należytą opieką. Biorąc pod uwagę trudną sytuację losową Pani Oksany zapewnimy również niezbędną pomoc jej najbliższym.

W związku z zaistniałą sytuacją chcemy także wprowadzić bezpłatny pakiet medyczny dla wszystkich pracowników, w tym również obcokrajowców oraz wyznaczyć i przeszkolić osobę zajmującą się bieżącym wsparciem dla pracowników z Ukrainy – takie oświadczenie pojawiło się na stronie dostawcy Lidla.

Przypominamy, że przedsiębiorca miał zostawić bez pomocy nielegalnie zatrudnianą przez siebie kobietę z Ukrainy. Zatrudniana „na czarno” w jednym z podpoznańskich zakładów Ukrainka doznała wylewu. Przestraszony właściciel wsadził ją do auta i zawiózł na najbliższy przystanek autobusowy, gdzie ją pozostawił. Następnie zadzwonił na policję, by poinformować, że na przystanku widział pijaną kobietę. Sprawę nagłośnił Witold Horowski, konsul honorowy Ukrainy w Wielkopolsce.

Po wypłynięciu do mediów zdarzenia Lidl zawiesił reklamy z przedsiębiorcą podejrzewanym o nieudzielenie pomocy swojej pracownicy. Przedstawiciele sieci na fanpage'u serwisu www.portalspozywczy.pl napisali, że otrzymali oświadczenie oraz deklarację gotowości udzielenia pomocy Pani Oksanie oraz jej rodzinie. Przedsiębiorca zapewnił sieć, że jest w kontakcie z przedstawicielami Ambasady Ukrainy w Warszawie oraz złożył deklarację pokrycia kosztów leczenia. Lidl podkreślił także, że każdy dostawca sieci zobligowany jest do podpisania załącznika do umowy – Kodeksu Etycznego zobowiązującego do przestrzegania wysokich standardów etycznych w tym w szczególności do działania zgodnie z przepisami prawa pracy. – Chcielibyśmy zapewnić, że niezgodne z przepisami prawa działania kontrahenta mogą skutkować rozwiązaniem współpracy z naszą firmą – podkreślono.

więcej informacji:

Cichowlas RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Jędrzej Cichowlas RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Ala 2018-02-16 17:02:08
    Gdyby był uczciwy to zatrudniałby ludzi legalnie i opłacałby ZUS a nie po fakcie pakiet medyczny za darmo.Pomijając kwestie zatrudnienia to na co liczył zostawiając ja na przystanku= że nie wyjdzie na jaw? Krótkowzroczne i nieetyczne.A tak w ogóle Lidl pewnie za grosze kupuje warzyywa tak więc dostawców nie stać na legalnych pracowników.Ale to też inna kwestia.
  • M. 2018-02-16 18:04:33
    Gdyby podatki były niższe to pewnie płaciłby złodziejski ZUS, wszystkiemu są pewnie winni klienci którzy zamiast do lokalnych warzywników robią zakupy w lidlu bo jest taniej, a to wymusza oszczędności producenta
  • dd 2018-02-22 16:14:58
    ale to nie Lidl, tylko jego dostawca. styl dziennikarstwa jak w tabloidzie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.175.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.