Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

DTZ: Spodziewany jest wzrost podaży powierzchni najmu w małych formatach handlowych

  • Property News
  • Autor: propertynews.pl
  • Data: 11-02-2013, 10:27

W miastach, w których mieszka od 50 do 100 tysięcy osób, podaż powierzchni najmu w małych formatach handlowych kształtuje się na poziomie 173 000 mkw., co stanowi 15 proc. powierzchni handlowych na tych terenach. W ciągu najbliższych lat jest spodziewany znaczący wzrost podaży tej powierzchni. Inwestycje zapowiedziały już m.in.: Atut, Czerwona Torebka, Dekada, Family Point, Multibox, STOP.SHOP czy też Vis a Vis - czytamy w najnowszym raporcie DTZ Insight: Polska - małe formaty handlowe.

Jak podaje DTZ, małe formaty handlowe to sektor rynku nieruchomości handlowych cieszący się rosnącym zainteresowaniem ze strony konsumentów, poszukujących możliwości zaoszczędzenia czasu i pieniędzy, najemców, którzy chcą zoptymalizować koszty najmu powierzchni oraz deweloperów chcących zdywersyfikować swoją działalność i inwestować w projekty, które nie wymagają dużego wkładu finansowego i których wynajem nie zajmuje dużo czasu.

Dział Doradztwa i Analiz Rynkowych firmy DTZ jako pierwszy na rynku przygotował segmentację obiektów zaliczanych do tego sektora polskiego rynku nieruchomości handlowych.

Rozwój tego rynku to następstwa aktualnej sytuacji na rynkach finansowych, a także dowód na dojrzewanie polskiego rynku nieruchomości handlowych. Sieci handlowe i deweloperzy szybko identyfikują pojawiające się trendy i dopasowują swoją ofertę do wymagań konsumentów zagospodarowując kolejne rynkowe nisze. Jednym z takich trendów są zmieniające się zwyczaje zakupowe konsumentów, którzy artykuły pierwszej potrzeby wolą kupować szybko (w drodze z pracy do domu) w mniejszych obiektach niż spędzać dużo czasu w dużych centrach handlowych.

- Dzięki małym formatom handlowym zarówno sieci handlowe, jak i deweloperzy mogą być obecni na rynkach, na których istnieją już duże centra handlowe i nie konkurować z nimi lub działać, tam gdzie powstanie dużych obiektów handlowych jest nieuzasadnione ekonomicznie z powodu niewystarczającej liczby mieszkańców lub ich niskich dochodów - mówi Anna Staniszewska, dyrektor Działu Doradztwa i Analiz Rynkowych firmy DTZ.

Mały format DTZ definiuje jako mały obiekt handlowy powstały po roku 1990 o powierzchni wynajmowalnej, która nie przekracza 5 000 mkw. i w którym mieści się 5 lub więcej sklepów lub punktów usługowych.

- Segmentację obiektów przygotowaliśmy biorąc pod uwagę szereg charakterystycznych dla poszczególnych rodzajów tych nieruchomości cech: układ powierzchni, funkcję, charakterystykę obiektu, rodzaj najemców oraz lokalizację - wyjaśnia Anna Staniszewska.

W raporcie DTZ małe obiekty handlowe zostały podzielone na: osiedlowe centra handlowe (convenience centres), małe śródmiejskie centra handlowe (small city centre retail schemes), małe lokalne centra handlowe (small local retail schemes) oraz małe parki handlowe (strip malls).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.