Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Duża strata Almy Market w 2014 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-03-2015, 07:46
Duża strata Almy Market w 2014 r.

Grupa Alma Market wypracowała w 2014 r. 1,65 mld zł przychodów ze sprzedaży i 11,6 mln zł straty netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio 1,62 mld zł a zysk wyniósł 10,5 mln zł.

2014 rok w grupie kapitałowej Alma Market S.A., obroty Grupy osiągnęły poziom 1 657 mln zł, co znacza wzrost o 2,1 proc. w stosunku do poprzedniego roku. 

Niższa zrealizowana marża na sprzedaży ze względu na czynniki deflacyjne cen wielu produktów oraz inne niekorzystne parametry rynkowe jak też wyższe koszty operacyjne, spowodowały skonsolidowaną stratę netto przypadającą Akcjonariuszom Alma Market S.A. na poziomie 13 536 tys. zł. Na stratę tą miały decydujący wpływ negatywne wyniki spółki dominującej, która odnotowała stratę w kwocie 9,5 mln zł, pomimo umiarkowanego wzrostu sprzedaży o 2,6 proc.

Zarząd spółki podjął działania mające na celu obniżenie kosztów stałych funkcjonowania sklepów oraz rozpoczęto wdrażanie programu mającego na celu poprawę efektywności sprzedaży. W rezultacie, na koniec roku spółce dominującej grupy udało się istotnie zmniejszyć stratę w stosunku do tej jaką miała po trzech kwartałach 2014 roku. A tym samym zmniejszyło to skonsolidowaną stratę netto grupy prawie o połowę w stosunku do straty
wykazanej po 3 kwartałach 2014 roku. Istotny wpływ na zysk Grupy Kapitałowej miały niższe niż oczekiwano pierwotnie wyniki osiągnięte
przez Krakchemia S.A. Spółka ta zrealizowała w 2014 roku zysk netto na poziomie 3,5 mln zł, co było zdecydowanie niżej niż w poprzednich latach.
Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A., która podlegała podobnym trendom deflacyjnym cen jak spółka dominująca osiągnęła w 2014 roku o połowę niższy zysk netto niż rok wcześniej, co nieznacznie ale także wpłynęło na słabe wyniki skonsolidowane Grupy Kapitałowej - infomuje Alma Market w komunikacie.

Alma Market S.A. jest podmiotem dominującym w Grupie kapitałowej. Przedmiotem działalności Grupy jest głównie handel detaliczny i hurtowy, przy czym dominującym segmentem działalności Alma Market S.A. jest handel detaliczny, spółki zależnej Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. jest handel detaliczny i hurtowy, spółki zależnej Krakchemia S.A. - handel hurtowy, spółki zależnej Paradise Group Sp. z o.o. - handel detalicznyy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Szczęśliwy bo nie w almie 24-03-2015, 20:22:
Niższe koszty stałe to po prostu kolejne zwolnienia i cięcia pensji a poprawa efektywności to nic innego jak wprowadzanie zasad z biedry. Ogólnie coraz większa bida ale ważneże Dżery ma na nowe poronione pomysły z kasy oszczędzonej na żuczkach...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH