REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Duże sieci handlowe są na łasce największych firm spożywczych?

  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • Data: 22-03-2010, 11:50
Duże sieci handlowe są na łasce największych firm spożywczych?

Coraz więcej polskich firm dyktuje dużym sieciom handlowym warunki sprzedaży. To sytuacja odwrotna do tej, którą na rynku obserwowano jeszcze do niedawna - informuje Dziennik Gazeta Prawna

REKLAMA

O zmianie trendów na handlowym rynku przekonała się sieć Carrefour. Na próbę zaostrzenia warunków współpracy Spółdzielnia Mleczarska Piątnica zareagowała wycofaniem swoich produktów z hipermarketów francuskiej firmy. Carrefour się złamał i nie chcąc tracić klientów musiał przyjąć warunki stawiane przez producenta.

Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna takich firm jest coraz więcej i historie o wyzysku i dyktaturze supermarketów to już przeszłość. Czterech przedstawicieli wielkich sieci, z którymi rozmawiał "DGP" przyznało, że narzuty największych producentów wynoszą 30-40 proc., czyli dwa razy więcej niż profity sklepów. Dla porównania marże małych dostawców wynoszą maksymalnie 20 proc.

Warunki supermarketom dyktuje m.in. Danone z jogurtami probiotycznymi (90 proc. rynku tych wyrobów). Za nim jest Wrigley (90 proc. - gumy do żucia), potem Gilette (80 proc. - kosmetyki do golenia) i Mars (60 proc. - karma dla zwierząt).

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Key Account Doświadczony 28-03-2010, 03:29:
Cóż , bełkotliwy ten artykuł jeszcze jednym dowodem jest na nonszalancję naszych dziennikarzy wobec faktów.
Nie chcą ich dostrzegać bo tak zapewne jest wygodniej a że mniej merytorycznie...?!
Po co się fatygować do Piątnicy skoro w naszym kochanym mieście do HQ Carrefour znacznie bliżej jest?!
I czy nie lepiej "poprosić" producentów o opłatę za wschód słońca nad Kolejnym,Nowym, Pięknym Hiperem?!
Zapłacą choć przecie my(sieć) ich nie przymuszamy by to uczynili.
A skoro o dziennikarzy chodzi to:
Po co pytać o zdanie druga stronę sporu skoro to passe w naszym dziennikarstwie jest?!
Na szczęście nie do ignorantów rynek nasz należy i nie tylko oni go obserwują.
Doprawdy biedne te sieci a paskudni i fałszywi Ci nasi producenci.
Tylko i tak MY ostatecznie za te wojenki/ starcia płacimy albo wprost kasą albo z tytułu braku towarów na półce swoim czasem.

Pozdrawiam.
  • dyktator 23-03-2010, 10:08:
No i wyszło szydło z worka. To duzi dostawcy terroryzują sieci, a te w desperacji zdzierają z małych to co chciały zedrzeć z dużych. Pani Otto przeszła już samą siebie w tym wywodzie. Wynika z niego, że jak sieci ściągają haracz z dostawców to jest współpraca, jak dostawca się postawi to już jest dyktat. Mam wrażenie, że zarówno p. Otto jak i inspiratorzy tego artykułu mają czytelników za zupełnych idiotów.
  • sebi 22-03-2010, 23:45:
uuuu - to o nas?

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 542) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH