REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Duże sieci wstają z kolan

  • Autor: wyborcza.biz
  • Data: 15-01-2016, 18:43
Duże sieci wstają z kolan
fot. shutterstock

Duże sieci handlowe wstają z kolan. Carrefour i Tesco pochwaliły się wynikami finansowymi. Sieci Tesco, w ciągu 19 tygodni do 9 stycznia, po raz pierwszy od ponad czterech lat udało się zwiększyć sprzedaż. Niezłymi wynikami w czwartym kwartale i całym ubiegłym roku pochwalił się też Carrefour – informuje wyborcza.biz.

REKLAMA

Koniec czwartego kwartału to żniwa dla handlowców, jednak od kilku lat Tesco nie zachwycało wynikami w okresie świątecznym. Teraz na kluczowym brytyjskim rynku, w ciągu sześciu tygodni do 9 stycznia, sieć zanotowała wzrost sprzedaży o 1,3 proc., podczas gdy analitycy spodziewali się spadku o 1 do 3 proc. W Europie przed świętami i chwilę po nich Tesco zwiększyło sprzedaż o 4,2 proc. w ujęciu rocznym. Z kolei w całym czwartym kwartale roku księgowego 2015/16 liczonym do 9 stycznia, sieci Tesco udało się zwiększyć przychody, jednak skala tego wzrostu nie jest zbyt duża bo sięga 0,4 proc.

Analitycy oceniają, że świąteczne wyniki Tesco pokazują, iż pojawiło się światełko w tunelu, a wyzwaniem będzie teraz podtrzymanie dobrej sprzedaży i dalsze uczestnictwo w grze. W przyszłości sukces Tesco powinna zapewnić skala, bo przy tak dużej skali działalności Tesco może dłużej od konkurencji utrzymywać niskie ceny na wiele produktów i to daje mu dużą przewagę.

Z kolei wyniki Carrefoura, jednego z najważniejszych konkurentów Tesco w Europie, w tym również w Polsce, wypracowane w minionym kwartale i całym roku są znacznie lepsze od wyników Tesco. Sprzedaż w poprzednim kwartale wzrosła o 2,4 proc. do 22,4 mld euro, a w całym roku o 3 proc. do 86,2 mld USD. Analitycy zwracają tu uwagę, że spółka jest intensywnie przebudowywana przez jej szefa Georges'a Plassata - jego najnowsze pomysły dotyczą np. zmiany wystroju sklepów, a także wprowadzania programów lojalnościowych do sprzedaży internetowej. 

Czytaj więcej na wyborcza.biz.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Franciszek 18-01-2016, 12:11:
A kto teraz w Polsce pisowskiej kupi dużą sieć hipermarketów - może Puti, Castro nie ma kasy , podobnie jak ten autokrata z Wenezueli. Nikt poważny nie zainwestuje w Polsce. PIS osiągnie swój cel - powrót do PRL Bis.
  • EKSPERT 15-01-2016, 21:24:
Tesco sprzedaje produkty na niskich marżach, aby za wszelką cenę podkręcić wyniki LFL. Jest to strategia bardzo krótkoterminowa i tylko do czasu, aż pieniądze na sztuczne pompowanie sprzedaży się skończą. Dziwi mnie to dlaczego branżowe portale nie interesują się tym tematem. Wystarczy popdpytac kilku kupców z Biura Głównego w Krakowie to potwierdzą, że jest to robione tylko po to aby znaleźć kupca na ten biznes wraz z nowym rokiem finansowym.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 718) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 754 917)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH