Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Duże sklepy sprzedają już połowę towarów FMCG w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-06-2012, 13:58

Rok 2011 nie był czasem łatwym zarówno dla konsumentów, którzy odczuli wzrost cen podstawowych produktów, jak i również dla producentów dla których skuteczne konkurowanie na polskim rynku stało się coraz większym wyzwaniem.

Według danych firmy Nielsen w 2011 roku nominalny wzrost sprzedaży dóbr FMCG na rynku europejskim wyniósł 4,3 proc. i był to wzrost dwukrotnie szybszy niż w 2010 roku. - Gdy jednak rozłożymy ten wzrost na czynniki wolumenowe i wartościowe, okaże się, że to podwyżka cen była motorem wzrostu - wyjaśnia w komentarzu dla serwisu www.portalspozywczy.pl Anna Szymańska, ekspert firmy Nielsen.

- W Polsce całkowity wzrost sprzedaży wartościowej w 2011 roku wyniósł 2,6 proc. Wzrost obrotów widoczny jest przede wszystkim dla koszyka spożywczego, którego wartość w porównaniu z rokiem 2010 wzrosła o 2,6 proc. - mówi Anna Szymańska.

I dodaje: - Na znaczeniu zyskuje handel wielkoformatowy, który obecnie odpowiada za 50 proc. sprzedaży całego koszyka, w tym największy udział mają sklepy dyskontowe (o powierzchni powyżej 300 mkw.) - 19,8 proc.

Według danych firmy Nielsen spośród 20 najważniejszych kategorii spożywczych, praktycznie wszystkie odnotowały wyższą sprzedaż w 2011 roku. - Największe zmiany obserwujemy dla lodów, których sprzedaż wzrosła o 10,8 proc., w przypadku wafli był t o 10,4 proc., a białego sera - 9,6 proc.. Kategorie wódki, soków, herbaty oraz cukierków jako jedyne odnotowały spadki sprzedaży - wylicza ekspert firmy Nielsen.

W 2011 r. o ponad 6 proc. (w porównaniu z rokiem 2010) wzrosła także sprzedaż koszyka papierosowego, podczas gdy koszyk chemiczny zachowuje się stabilnie. Największą kategorią należąca do tego koszyka są proszki do prania, które w przeciągu ostatniego roku zanotowały 7 proc. spadek sprzedaży, co w rzeczywistości oznacza sprzedaż niższą o ponad 100 mln złotych.

Najdynamiczniej rozwijającymi się kategoriami w tym koszyku są żele pod prysznic, farby do włosów oraz ręczniki kuchenne.

W 2011 roku w sprzedaży produktów chemicznych na znaczeniu zyskały sieci chemiczne (+3pp), kosztem hipermarketów (-1pp), sklepów spożywczo-przemysłowych (-1pp) oraz sklepów Chemicznych nie sieciowych (-1pp).

- Spowolnienie tempa wzrostu sprzedaży może wynikać ze słabnących nastrojów Polaków W pierwszej połowie 2011 roku obserwowaliśmy spadek wskaźnika Nielsen Consumer Confidence mówiącego o optymizmie polskich konsumentów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Anna Szymańska.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH