Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Duże zapotrzebowanie na nową powierzchnię handlową w Warszawie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-07-2014, 15:27

W Warszawie jest duże zapotrzebowanie na nową powierzchnię handlową, a nowa fala podaży spodziewana jest dopiero po roku 2016. W aglomeracji warszawskiej działają obecnie 43 centra handlowe o łącznej powierzchni 1,4 mln. mkw. GLA. Nasycenie powierzchnią handlową wynosi 568 mkw. na 1 tys. mieszkańców i wbrew pozorom nie jest najwyższe w kraju - wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w Warszawie I poł. 2014".

Stolicę przegania w tym względzie Wrocław i Poznań (powyżej 750 mkw.) oraz Trójmiasto (677 mkw.). Współczynnik pustostanów w Warszawie należy natomiast do najniższych w kraju i wynosi 1,8% .

- Aglomeracja warszawska jest największym i najbardziej konkurencyjnym rynkiem handlowym w Polsce. Formaty centrów handlowych i ich oferta są bardzo zróżnicowane. W aglomeracji działa 36 tradycyjnych centrów handlowych, 4 parki handlowe oraz 3 centra wyprzedażowe. Jako, że ostatnie pełnowymiarowe centrum handlowe zostało oddane w Warszawie w 2007 roku (Złote Tarasy) istnieje silne zapotrzebowanie na nową powierzchnię handlową - mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International. 

- Lokale w centrach handlowych dobrej jakości cieszą się dużym zainteresowaniem najemców, przez co są trudno dostępne. Nowa fala podaży spodziewana jest jednak dopiero po roku 2016, gdy zrealizowane zostaną obiekty handlowe, między innymi, na Ursynowie, Białołęce i w Wilanowie - dodaje.

Główną grupę najemców istniejących centrów handlowych aglomeracji warszawskiej stanowią firmy z sektora mody (26 proc.) i usług (12 proc.). Największą ilość sklepów posiada sieć salonów prasowych Inmedio oraz punkty operatorów GSM. Najczęściej spotykane marki odzieżowe w warszawskich centrach handlowych to między innymi: Reserved, Triumph, Orsay, Ecco, CCC, Deichmann, Apart, Empik, Sephora, Yves Rocher.

Warszawski rynek centrów handlowych zaczął rozwijać się od połowy lat 90-tych. Rozpoznawalne w stolicy centra to m.in. Arkadia, Złote Tarasy, Galeria Mokotów, Blue City oraz podmiejskie kompleksy handlowe Janki i Targówek. 50% obiektów handlowych w Warszawie stanowią obiekty bardzo duże (powyżej 50 tys. mkw.), 21 % to obiekty duże (31 tys. - 50 tys. mkw.), a 29 % to średnie (15 tys. - 30 tys. mkw.) i małe (poniżej 15 tys. mkw.).

Aktualnie w fazie realizacji są centra handlowe takie, jak: Galeria Północna, Galeria Wilanów, Galeria Kabaty, Ferio Wawer oraz Sienna Towers (obiekt o funkcjach biurowo - handlowych).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.