Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dwóch na trzech klientów e-sklepów nie finalizuje zamówień

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 30-06-2015, 11:44
Dwóch na trzech klientów e-sklepów nie finalizuje zamówień
Dwie trzecie internetowych koszyków ulega porzuceniu (fot. Shutterstock)

Aż 66 proc. użytkowników sklepów internetowych nie finalizuje swoich zamówień. Główne powody takich decyzji to zbyt kosztowna dostawa, zbyt długi czas dostawy oraz niefunkcjonalny koszyk. Potencjalnych klientów zniechęcić może także konieczność rejestracji w e-sklepie, skomplikowany proces zamówienia, mała wiarygodność e-sklepu i niski poziom usability.

Proces zamówienia to jeden z najważniejszych elementów w każdym sklepie internetowym, którego prawidłowa budowa może znacząco wpłynąć na zwiększenie sprzedaży i zysków, decydując ostatecznie o sukcesie serwisu www. Niestety, właściciele e-sklepów bardzo często nie przywiązują dostatecznej uwagi do funkcjonalności, jaką jest sam koszyk. 

Jak radzi agencja Migomedia, brak jasnej informacji o kwocie zakupów, jaka gwarantuje darmową dostawę lub praktyka, że przy większych zamówieniach wysyłka jest droższa, może stać się przyczyną do rezygnacji z zakupów. Szczególnie w sklepach internetowych skierowanych do kobiet powinno się rozważyć darmową dostawę. Warto pamiętać, że kobiety dokonują zakupów online głównie z powodu oszczędności finansowych, uwielbiają okazje i rozmaite rabaty.

Szybki czas dostawy poza bezpłatną przesyłką to jeden z dwóch powodów, dla którego klienci e-sklepów chętniej finalizują zakupy. Ponadto warto podawać informację na temat dostępności danego produktu, gdyż może to być dodatkowy bodziec skłaniający do podjęcia decyzji zakupowej. Automatyzację tego procesu można przeprowadzić wdrażając integrację z programami magazynowymi, systemami CRM czy ERP.

Klienci bardzo często, gdy już rozpoczęli proces składania zamówienia i wypełniania danych, chcą wrócić do sklepu, by zmienić listę zakupową: dodać inne produkty lub wymienić obecne. Użytkownik powinien mieć możliwość kliknięcia na dodany do koszyka produkt, by powrócić na kartę danego produktu. Jak pokazują badania, wydłużenie czasu spędzanego przez użytkowników w e-sklepie wpływa na wzrost liczby zamówień.'

Konsumenci lubią mieć wybór i bezpieczniej czują się, kiedy mogą sami podejmować decyzje. Niechęć do rejestracji w sklepach online wynika często zarówno z obawy przed spamem, jak i chęci oszczędzania czasu. Najlepszą opcją jest umożliwienie klientom samodzielnego zdecydowania, czy chcą poświęcić chwilę na wypełnienie formularza, czy wolą zrealizować zamówienie bez rejestracji. Wskazanie korzyści wynikających z rejestracji może przekonać klientów do wprowadzenia danych, np. kiedy klient kliknie w opcję zakupów bez rejestracji można wyświetlić mu komunikat, że rejestracja trwa jedynie 30 sekund, a dzięki niej ma np. zniżkę na kolejne zakupy.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Hagaw 01-07-2015, 09:27:
Konsumenci już sami nie wiedzą co chcą. Chcieli by kupić np. 1 kg mąki wartości 2 złote ale żeby sklep poniósł koszt dostarczenia czyli 15 zł.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH