Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Alma24.pl: E-handel żywnością będzie rósł, jeśli zaczną go rozwijać duże sieci handlowe

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 17-05-2012, 15:27
Dyrektor Alma24.pl: E-handel żywnością będzie rósł, jeśli zaczną go rozwijać duże sieci handlowe
Stanisław Krzaklewski, dyrektor Alma24.pl

Znaczenie kanału internetowego w branży FMCG będzie rosło, kiedy coraz więcej sieci handlowych zacznie realizować tę formę sprzedaży - uważa dyrektor projektu internetowego Alma24.pl Stanisław Krzaklewski. I dodaje, że e-sklep Almy testuje obecnie w dwóch województwach sprzedaż także w małych miejscowościach, oddalonych od aglomeracji.

Stanisław Krzaklewski brał udział w panelu „Handel i dystrybucja w Polsce na nowym poziomie konkurowania", jaki odbywał się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Jego zdaniem, wielu klientów nie ma jeszcze świadomości, że można kupować żywność przez internet. Jak podkreślił, sklep internetowy Almy ma obecnie około 50 proc. udziału w rynku sprzedaży internetowej żywności, pomimo tego, że sama Alma ma niewielki udział w rynku handlu.

- Alma24 powstała po to, by pozwolić na dostęp do naszego unikalnego asortymentu - mamy produkty wyjątkowe, sprowadzane często na wyłączność. Problemem było to, że Alma ma mało sklepów. Celem było to, by ta oferta była dostępna także dla osób, które nie mieszkają blisko sklepów - tłumaczył Stanisław Krzaklewski.

- To się sprawdziło - teraz docieramy do małych miasteczek, bo dostarczamy w okolicach 20-30 km od aglomeracji. Tam są często klienci, którzy przeprowadzają się z dużych miast. Na zasadzie pilotażu wprowadzamy także sklep internetowy w dwóch województwach, gdzie będziemy starali się obsłużyć całe województwo. Myślę, że będziemy w stanie znaleźć klientów - dodał.

Podkreślił, że Alma24.pl ma w swojej ofercie 80 proc. asortymentu, który znajduje się w tradycyjnych sklepach. Jak poinformował, udział produktów świeżych w sprzedaży internetowej jest podobny jak w sklepach.

Stanisław Krzaklewski podkreślił, że minimalny czas dostawy w sklepie Alma24.pl to cztery godziny, ale w okresie natężenia zakupowego, na przykład przed różnego rodzaju świętami, należy zamawiać nawet kilka dni wcześniej.

- Często zamawiają u nas klienci, którzy wyjeżdżają na przykład na tygodniowe wakacje i chcą zaraz po powrocie mieć w domu świeże zakupy - mówił dyrektor Alma24.pl.

Jego zdaniem, znaczenie kanału internetowego będzie rosło, kiedy coraz więcej sieci zacznie go realizować.

- Wartość internetowego rynku spożywczego to 200 mln. To znikoma ilość, na ponad 200 mld wartości sprzedaży rynku spożywczego. Liczę, że duże sieci to rozruszają, że ten kanał będzie spopularyzowany dzięki wejściu w ten kanał dużych graczy. Wtedy rynek ten może rosnąć skokowo - mówił Stanisław Krzaklewski.

Przeczytaj także:

EEC 2012: Handel wobec wyzwań zmian demograficznych i rozwoju sprzedaży internetowej

Prezes Tesco: W ciągu 5 lat 65 proc. Polaków będzie mogło kupować w Tesco przez internet. W planach 'click and collect'

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH