Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Ambry: 68 proc. zakupów jest podejmowanych na podstawie impulsu

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-05-2011, 12:41

70 proc. decyzji o zakupie danej marki odbywa się w punkcie sprzedaży, a 68 proc. zakupów nie jest w ogóle planowanych - kieruje nimi impuls - powiedział Jarosław Ostapowicz, dyrektor ds. kluczowych klientów, Ambra SA.

Dyrektor w firmie zajmującej się dystrybucją alkoholi, zaznaczył, że z badań przeprowadzonych przez firmę Ambra wynika, że tylko 5 proc. klientów jest lojalnych wobec danej marki. Dodał, że dane te nie dotyczą jedynie marek kosmetyków.

- Większość konsumentów poświęca poniżej 6 sekund na dokonanie zakupu danego produktu, dlatego dbamy o to, aby nasze główne produkty znajdowały się w centralnej części ekspozycji w sklepach - powiedział Jarosław Ostapowicz.

Jak dodał, aby ułatwić rozmieszczenie produktów na półkach, Ambra SA przeprowadza segmentację produktów. Jeśli chodzi o wina są one podzielone na trzy "okazje": święto (szampany, wina musujące), specjalne okazje, na co dzień. Posługując się tym kluczem klienci zwracają uwagę na inne kwestie.

Jarosław Ostapowicz tłumaczy, że przy wyborze szampanów i win musujących najistotniejsze są: marka, a potem kolor i smak; przy wyborze wina na okazję: kraj pochodzenia (wina z tego regionu powinny być "na topie"), a później kolor, smak i cena; przy zakupie wina codziennego najistotniejsze są: kolor i jego dedykacja np. do potrawy, kraj pochodzenia oraz marka bądź szczep, z jakiego zostało wyprodukowane.

- Dążymy to tego, aby konsument przyszedł do detalisty tylko po to, aby zakupić nasz produkt i wrócił do niego z tego samego powodu - podsumował dyrektor ds. kluczowych klientów, Ambra SA.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH