Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Dyrektor AmRestu: Chcemy zwiększyć tempo rozwoju i przejmować ciekawe marki

Aktywnie poszukujemy podmiotów do przejęć, ale dziś jeszcze za wcześnie, aby mówić o szczegółach - powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Wojciech Mroczynski, członek zarządu i dyrektor zarządzający AmRest.

Dyrektor AmRestu: Chcemy zwiększyć tempo rozwoju i przejmować ciekawe marki
KFC jest najbardziej rentowną siecią w portfolio AmRestu

Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
Data: 04-02-2011, 15:56

Amrest ma 307 mln zł z emisji akcji dla Warburg Pincus, jak to przełoży się na rozwój firmy w 2011 roku?

Pozyskaliśmy fundusze nie po, aby trzymać je na koncie, ale aby inwestować. Chcemy przede wszystkim zwiększyć tempo rozwoju nowych restauracji, których w tym roku planujemy otworzyć około 100. Mocno inwestujemy w Starbucksa, Burger Kinga oraz KFC, które jest najbardziej rentowną siecią w naszym portfolio, więc lekkomyślnym posunięciem byłoby zahamowanie jej rozwoju. Procentowo jednak najszybszy przyrost nowych lokali obserwujemy w przypadku tych dwóch pierwszych marek.

Czy w najbliższym czasie AmRest zamierza wchodzić z nowymi brandami lub markami własnymi?

Priorytetem jest dla nas wzrost, a jeśli mielibyśmy osiągnąć go poprzez wprowadzenie ciekawych marek do naszego portfela - to czemu nie... Nie sądzę, że chcielibyśmy wejść z własną marką od zera, ponieważ przejęcia istniejących i sprawdzonych marek w Polsce i na świecie, cały czas wchodzi w grę.

Czyli w Polsce są firmy, które pasują do portfolio AmRest?

Polska jest jednym z rynków, na których działamy, dlaczego więc nie mielibyśmy poszukiwać tu podmiotów do przejęcia...

Jak Pan ocenia obecną sytuację w Sfinksie? Restrukturyzacja, dogadanie się z bankami, nowa emisja akcja - czy według Pana sytuacja zmierza już ku dobremu?

Nie śledzę bieżąco sytuacji w Sfinksie. Mogę powiedzieć jedynie, że cieszę się, że wyszliśmy z tej inwestycji w dobrym momencie, ponieważ możemy skupić się na innych potencjalnych motorach rozwoju dla AmRest.

AmRest Holdings SE prowadzi obecnie ok. 450 restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej i USA, które działają pod takimi brandami, jak: KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks oraz Applebee's (Stany Zjednoczone).

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wojciech Mroczyński RSS ALERT    /    AmRest RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • xyz 2011-02-04 23:22:16
    Kiedy w końcu otworzą KFC w Rzeszowskim Realu??? Otwiera sie od 15 grudnia i do dziś go nie otworzyli!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.