Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor AmRestu: Konsolidacja dostawców nie zawsze jest korzystna dla sektora HoReCa

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-02-2011, 11:20
Dyrektor AmRestu: Konsolidacja dostawców nie zawsze jest korzystna dla sektora HoReCa
AmRest prowadzi obecnie ok. 450 restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej i USA

- Konsolidacja dostawców i bardzo ograniczona ilość rynkowych graczy nie są wcale dobre dla branży horeca. Konkurencja dobrze robi wszystkim i to jest bardzo pożądany kierunek dla nas - jako klienta - mówi w rozmowie z serwisem portal spożywczy.pl, Wojciech Mroczyński, członek zarządu i dyrektor zarządzający AmRest.

AmRest współpracuje z Eurocash... Jak ocenia Pan fuzję Eurocashu z Emperią? Czy Pana zdaniem ta transakcja będzie miała jakiś wpływ na dotychczasową współpracę Eurocashu z AmRest oraz z innymi spółkami z branży gastronomicznej?

AmRest od lat współpracował z firmą McLane, która została przejęta przez Eurocash. Dla nas najważniejsze jest, żeby serwis, którego oczekujemy, jego cena i jakość były adekwatne do naszych potrzeb. Struktura pozostaje dla nas drugorzędna. Oczywiście większy partner ma większe możliwości, moce, ale to wcale nie znaczy, że zawsze "większe jest lepsze".

Dużo mówi się o tym, że największe sieci gastronomiczne koncentrują dostawy... Jak Pan ocenia rynek dystrybucji dla horeca?

Trudno wypowiadać mi się w imieniu innych firm restauracyjnych. AmRest ma scentralizowany model dostaw i stosunkowo niewielką grupę dostawców (w przypadku kurczaka jest ich kilku). Jest to model, który się w sprawdza się od lat, a główną zaletą tego rozwiązania jest efekt skali. Nie wyobrażam sobie, że można prowadzić dużą firmę gastronomiczną bez scentralizowanych dostaw, ponieważ jest to optymalne rozwiązanie.

Jakiej wielkości powinna być sieć gastronomiczna, aby współpraca z jednym dostawcą bardziej opłacała się niż zakupy "na własną rękę"?

Kluczowe jest rozproszenie - jeżeli firma działa w jednym tylko regionie to centralizacja dostaw nie ma sensu. Natomiast jeżeli lokale znajdują się na terenie całego kraju i chce utrzymać niskie koszty, pewien standard czy porównywalność - parametry, które w dużych firmach mają kluczowe znaczenie, centralizacja jest niezbędna. Po trzecie - po to są scentralizowane dostawy, aby odciążyć menedżera restauracji od zajmowania się polityką zakupową, ponieważ może się to odbić na jakości obsługi.

Jak Pan ocenia dystrybutorów działających na polskim rynku? W jakim kierunku powinny się rozwijać te firmy, aby "bardziej" spełniać oczekiwania sieci gastronomicznych?

Jeszcze kilka lat temu na polskim rynku nie było tak naprawdę wyspecjalizowanych firm dostawczych dla gastronomii. Potem rozwijały się razem z infrastrukturą drogową. W ostatnim czasie rynek zaczął się konsolidować, a firmy stale wzbogacają oferty. Uważam, że jeszcze sporo jest do nadrobienia, jeśli chodzi o inne kraje. Mam tu na myśli terminowość czy dokładność dostaw, które mają największe znaczenie dla odbiorców.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.