REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor AmRestu: Myślimy o szerszym wejściu do krajów bałkańskich

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-02-2011, 16:01
Dyrektor AmRestu: Myślimy o szerszym wejściu do krajów bałkańskich
Obecnie AmRest działa na terenie Polski, Czech, Węgier, Bułgarii, Rosji, Serbii i USA

Przez pierwsze dwa lata w Serbii rozwijaliśmy się dość wolno - obecnie prowadzimy tam jedynie cztery restauracje, ale chcemy wciąż rozwijać się na tym rynku. Myślimy też o wejściu do innych krajów byłej Jugosławii, ale to są tak małe liczby, że w skali AmRest one po prostu bledną - mówi z rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Wojciech Mroczyński, członek zarządu i dyrektor zarządzający AmRest.

REKLAMA

Obecnie AmRest działa na terenie Polski, Czech, Węgier, Bułgarii, Rosji. Kilkanaście miesięcy temu sporo mówiło się o wejściu spółki do takich państw jak Ukraina. - Obecnie Ukraina nie leży w kręgu naszego zainteresowania ze względu na obecną sytuację gospodarczą i polityczną - ucina Wojciech Mroczyński.

W 2008 roku AmRest wszedł także na rynek amerykański, kupując sieć 103 restauracji Applebee's. - Stany Zjednoczone - po zeszłorocznej znaczącej poprawie wyników - cały czas są dla nas znaczącym rynkiem. Owa poprawa powoli przekonuje naszych akcjonariuszy, że wejście na ten rynek to była dobra decyzja inwestycyjna - komentuje dyrektor zarządzający spółki.

Na razie spółka nie zapowiada przeniesienia konceptu Applebee's do Europy oraz Polski. - Nasz rynek nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego wolumenu sprzedaży. Regularne chodzenie do restauracji nie jest tak powszechne w naszej części świata, jak w USA. Póki ten trend nie wykształci się bardziej, wprowadzenie konceptu typu upper casual dining, obarczony jest dużym ryzykiem - dodaje nasz rozmówca.

Dyrektor AmRestu pozytywnie patrzy jednak na europejski rynek usług gastronomicznych. - Ostatnio zaobserwowaliśmy pewne ożywienie, co nas niezmiernie cieszy. Trudno jednoznacznie określić czy kryzys się już skończył, ale najgorsze jest już za nami. Dane makroekonomiczne są coraz bardziej optymistyczne, wzrasta konsumpcja, ale też niestety rosną ceny, m.in. żywności. Na razie jest nieźle - ocenia Wojciech Mroczyński.

AmRest Holdings SE prowadzi obecnie ok. 450 restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej i USA, które działają pod takimi brandami, jak: KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks oraz Applebee's (Stany Zjednoczone).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH