Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Dyrektor bdsklep.pl: Przenikanie się handlu tradycyjnego i internetowego to światowy trend

Silny trend przenikania handlu tradycyjnego do e-commerce to naturalna kolej rzeczy, ale nie zagrozi ona w żaden sposób dotychczasowym graczom typu pure player i ich pozycji. To kolejny element zdrowej rywalizacji oraz impuls do jeszcze silniejszego rozwoju branży – twierdzi Paweł Paszkowski, Dyrektor e-commerce bdsklep.pl.

Dyrektor bdsklep.pl: Przenikanie się handlu tradycyjnego i internetowego to światowy trend
Paweł Paszkowski, Dyrektor e-commerce bdsklep.pl

- Wzajemne przenikanie się handlu tradycyjnego i internetowego to już nie tylko domena dużych graczy, ale ogólnoświatowy trend rynkowy, bez względu na wielkość biznesu. Pierwszą taką branżą, która postanowiła wykorzystać potencjał sieci do zwiększenia sprzedaży była oczywiście odzieżowa oraz szeroko pojęta elektronika (AGD i RTV). Od dawna świetnie radzą sobie w środowisku digitalowym, zwiększając kilkukrotnie swoje obroty. Nawet platformy społecznościowe stały się doskonałym miejscem sprzedaży produktów, o czym świadczą wyrastające jak grzyby po deszczu strony małych sklepów czy butików. To samo dzieje się w branży spożywczej i szeroko pojętym FMCG – mówi Paweł Paszkowski, Dyrektor e-commerce bdsklep.pl.

Dodaje, że wiele marek i sieci handlowych postanowiła połączyć oba kanały tworząc komplementarną ofertę dla różnego typu odbiorców, co spotyka się z dużą aprobatą konsumentów.

- Oczywiście, możliwość obejrzenia produktu „na żywo”, a potem zamawiania u tego samego sprzedawcy za pośrednictwem e-sklepu jest dużą zaletą i z tym nie ma co polemizować. To jednak nie stanowi zagrożenia dla e-marketów o stabilnej pozycji i wypracowanym wśród klientów zaufaniu. Co warto podkreślić, pure playerzy nadal mają kilka zalet, które mogą być jeszcze trudno osiągalne dla sprzedawców łączących oba kanały. Wśród jednej z nich na pewno warto wymienić cenę. Jako czysto internetowy sprzedawca możemy ją dowolnie kształtować pod potrzeby biznesu, jak i samego konsumenta i to praktycznie w czasie rzeczywistym. W przypadku handlu mieszanego istnieje konieczność utrzymania tych samych wartości w obu kanałach, co oczywiście wpływa na jego elastyczność w tej kwestii, bo obwarowane jest wieloma dodatkowymi czynnościami w przypadku jakiejkolwiek zmiany – podkreśla Paszkowski.

Wśród kolejnych przewag Paszkowski wymienia także ułatwiony proces logistyczny, wypracowane już relacje z partnerami biznesowymi, a co za tym idzie także preferencyjne warunki współpracy, udrożnione źródła dostępu do produktów oraz bazę rezerwowych dostawców w momencie zwiększonego zapotrzebowania.

– To oczywiście nie jest powód, aby całkowicie spokojnie podejść do fali ekspansji offline’u do online. To tylko dodatkowa motywacja, by się rozwijać dalej. Efektem jej jest choćby przeprowadzona niedawno transformacja bdsklep.pl, obejmująca zarówno sferę technologiczną jak i wizualną. To, że obecnie jesteśmy na bezpiecznej pozycji nie oznacza, że już zawsze tak będzie. Obserwujemy uważnie to co dzieje się z branżą i staramy się reagować w miarę możliwości jak najszybciej, by utrzymać dotychczasową pozycję – podsumowuje Paweł Paszkowski. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Paweł Paszkowski RSS ALERT    /    bdsklep.pl RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    e-sklepy spożywcze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.86.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.