Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Biedronki: Sieci dyskontowe idą w kierunku (...) sklepu convenience

  • Autor: ŁS, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-08-2011, 20:59
Dyrektor Biedronki: Sieci dyskontowe idą w kierunku (...) sklepu convenience
Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka

- Jeszcze kilka lat temu trudno było sobie wyobrazić, że 40 proc. sprzedaży sklepów Biedronka, określanych, jako dyskontowe, będą generować artykuły świeże. A jednak stało się to faktem - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka.

W jakim kierunku będzie ewoluował w Polsce rynek sklepów dyskontowych? Władze Biedronki ciągle podkreślają, że budują sieć typu convenience, czyli blisko klienta, oferującą wygodne zakupy.

Moim zdaniem dzielenie rynku na dyskonty, supermarkety, czy hipermarkety jest dobre dla ludzi, którzy profesjonalnie zajmują się rynkiem. Dla klienta robiącego codzienne zakupy ten podział praktycznie przestaje mieć znaczenie. Co więcej, dochodzi obecnie do tego, że nawet profesjonaliści niezbyt dokładnie potrafią zdefiniować, kto jest kim na rynku. Dyskonty stają się supermarketami, a supermarkety starają się przejmować cechy dyskontów. Dlatego coraz trudniej jest określić, która z firm działających na rynku jest w takim, czy innym segmencie. Dotyczy to praktycznie wszystkich operatorów.

W przypadku dyskontów, operatorzy coraz mocniej idą w kierunku szeroko pojmowanego sklepu „convenience", ale nie chodzi tylko o to, aby być blisko klienta, ale także, aby zaspokoić jego oczekiwania w najwygodniejszy dla niego sposób bez rezygnowania z niskiej ceny. U nas oznacza to staranny dobór produktów pod kątem jakości, rozwój oferty produktów świeżych i wiele innych działań mocno odbiegających od niegdysiejszej definicji dyskontu.

Czego sieci pokroju Biedronki będą chciały dostarczyć klientowi?

Jednym z priorytetów, wyróżniającym nas wśród konkurencji jest bardzo dynamiczne rozwijanie oferty produktów świeżych, takich jak: nabiał, owoce i warzywa, czy mięso i wędliny. Co ważne, robimy to zgodnie z naszą podstawową strategią. Mowa o budowaniu oferty w oparciu o polskie produkty. Jeszcze kilka lat temu trudno było sobie wyobrazić, że 40 proc. sprzedaży sklepów Biedronka, określanych, jako dyskontowe, będą generować artykuły świeże. A jednak stało się to faktem.

Stosunkowo niedawno zaczęliśmy również mocno inwestować w dział z winami z wyższej półki. Po niedługim czasie okazało się, że 12 proc. rynku win szlachetnych w Polsce należy do Biedronki. Ten przykład pokazuje, że staramy się dostarczać klientowi to, czego potrzebuje - tak jak oczekiwał win bardzo dobrej jakości, ale w przystępnej cenie. Rewolucyjnych zmian w naszym asortymencie, czy sposobie sprzedaży nie należy się spodziewać. Codziennie niskie ceny i wysoka jakość produktów to najlepsza definicja naszej oferty.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • syn bidy z nędzą 23-08-2011, 18:06:
do bidy z nędzą: szlachetne nie znaczy drogie.. wymieniłeś wina ze stałej oferty Biedronki, tam się kupuje wina w festiwalach np. win portugalskich, francuskich. Ostatni słaby festiwal win Nowego Świata.
carlo rossi to nikt kto pija wina nie kupi, casillero wg mnie godne polecnia wino do kolacji jeżeli nie jest się zbyt wymagającym - a 99,9% Polaków moim zdaniem nie jest
  • bida z nędzą 22-08-2011, 18:53:
Wasze wina koło szlachetnych nawet nie stały. Chyba , że szlachetne jest Carlo Rosii lub Casillero de Diablo. No to powodzenia sommelierzy z Biedronki.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH