Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Carrefour: Na rynku jest miejsce dla wszystkich konceptów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 25-10-2012, 10:29

- Sklepy osiedlowe i hipermarkety to zupełnie dwa różne formaty sklepów. Każdy z nich ma do spełnienia własną funkcję i dla wszystkich jest miejsce na rynku - mówi Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy w Carrefour Polska.

Z badań AC Nielsen wynika, że 90 proc. Polaków robi zakupy w sklepach osiedlowych, a blisko 40 proc. odwiedza je codziennie.

Według tegorocznego raportu Soliditet Polska, sektor małych, samodzielnych sklepów spożywczych zmniejszył się w pierwszej połowie 2012 r. o 2,8 tys. podmiotów. Spowolnienie gospodarcze, brak konceptu handlowego, brak dobrze dobranego asortymentu oraz rosnąca konkurencja ze strony głównie dyskontów, to najczęstsze problemy małych placówek handlowych.

Ponadto, logika hurtu, w której cena zakupu towarów jest najważniejsza, przestaje przynosić zyski. Szczególnie widać to w przypadku sklepów osiedlowych, gdzie cena nie jest dziś dla klienta najistotniejszym kryterium wyboru. Obecnie, na dynamicznie zmieniającym się rynku konkurencji i konsumenta, ważne są min.: koncept handlowy, odpowiednio dobrany asortyment, ułożenie towarów oraz stała analiza wyników sklepu, którą zapewniają sprawdzone narzędzia informatyczne. Małym przedsiębiorcom trudno jednak samodzielnie dostosowywać się do ciągle zmieniającego się otoczenia.

Jednym z rozwiązań dla małych sklepów jest współpraca z dużą firmą i czerpanie z jej doświadczenia i know-how. - Od kilku lat wyraźnie widać postępującą integrację w handlu detalicznym. Małym graczom coraz trudniej wynegocjować korzystne ceny i zwiększyć obroty. W handlu pojawiła się jednak nowa możliwość rozwoju, czyli franczyza. Przedsiębiorstwo posiadające cenne doświadczenia po prostu przekazuje je mniejszym firmom - mówi Robert Gwiazdowski, znany ekonomista i ekspert w dziedzinie zagadnień sektora MSP.

Carrefour, dysponując wiedzą i ponad 30-letnim doświadczeniem w rozwijaniu sklepów franczyzowych w różnych krajach oraz obserwując potrzeby przedsiębiorców w Polsce, zdecydował się na zorganizowanie cyklu paneli dyskusyjnych w 9. najważniejszych miastach (Warszawa, Lublin, Wrocław, Katowice, Łódź, Kraków, Rzeszów, Poznań i Gdańsk).

Obecnie, w Polsce działa już ponad 260 sklepów franczyzowych z logo Carrefour Express, otwieranych co miesiąc otwieranych jest kilkanaście nowych placówek. W roku 2012 planowane jest otwarcie w sumie ponad 200 sklepów osiedlowych. W kolejnych latach Carrefour zamierza utrzymać tempo rozwoju i otwierać z partnerami franczyzowymi ponad 200 sklepów rocznie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH