Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Carrefour: Nie sądzę, by dyskonty były przyszłością handlu w Polsce

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 30-11-2012, 11:26
Dyrektor Carrefour: Nie sądzę, by dyskonty były przyszłością handlu w Polsce
Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska

Sklepy franczyzowe Carrefour z powodzeniem mogą konkurować z sieciami dyskontowymi - ocenia Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska. Spółka wprowadza do sieci Carrefour Express marki własne, ale stawia także na produkty regionalne - Ne jestem przekonany, że dyskonty to przyszłość handlu w Polsce. Myślę nawet, że będzie odwrotnie - mówi Francois Vincent.

- Dlaczego w Polsce jest jeszcze tak dużo sklepów osiedlowych? Polacy robią zakupy często, świeże artykuły kupują w lokalnych, sprawdzonych sklepach, liczy się także atmosfera, jaka w nich panuje. Polski klient lubi mieć wybór - tłumaczy Francois Vincent w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jego zdaniem, sklepy franczyzowe Carrefour Express, których sieć liczy obecnie około 270 placówek, mogą z powodzeniem konkurować ze sklepami dyskontowymi.

W zależności od sklepu, marki własne reprezentują około 15 proc. asortymentu w Carrefour Express. Jak tłumaczy Francois Vincent, to klient będzie decydował o tym, czy ten udział będzie się zmieniać.

- Na pewno musimy zapewnić dostęp marki własnej do wszystkich artykułów pierwszej potrzeby. W tym zakresie jest najwięcej oczekiwań klientów i to daje nam oręż do walki o klienta ze sklepami typu dyskont - mówi Francois Vincent.

Sieć stawia także na produkty markowe najsilniejszych graczy na rynku polskim oraz na produkty regionalne.

- Przedsiębiorca ma możliwość zamawiania produktów lokalnych. Polecamy, aby świeże artykuły partner kupował lokalnie - chleb, owoce i warzywa, mięso i wędliny. Jest dużo wielu sprawdzonych lokalnych producentów, którzy cieszą się zaufaniem w regionie. W naszej sieci franczyzowej jest miejsce, by sprzedawać takie produkty - podkreśla dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska.

Zwraca przy tym uwagę, że sklep to określona powierzchnia i ograniczone miejsce na półce.

- Na tej powierzchni można proponować klientom określony towar, a funkcją sklepu jest dać klientom optymalny asortyment, aby go dobrze wybrać, trzeba mieć narzędzia - statystyki, jak rotują dane produkty. Nie jest rolą Carrefour definiowanie, ile powinno być produktów lokalnych, o tym zdecyduje klient. Jednak nie widzę powodu, dla których lokalne marki miałyby być mniej reprezentowane niż ogólnonarodowe - ocenia Francois Vincent.

Przeczytaj także:

Dyrektor Carrefour: Ważniejszym celem jest zysk naszych partnerów franczyzowych, niż całego projektu

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • klient 28-12-2012, 17:03:
Sklep franczyzowy Carrefour w moim mieście to konkurować może na głupotę, brak dobrego towaru, brud, nieuprzejmość - zwłaszcza kasjerek, celowe wystawianie innych cen przy towarze i robienie awantur gdy klient się upomni o swoje pieniądze na to na pewno Carrefour wygra.
MOŻE WYSTARCZY ZMIENIĆ KIEROWNICTWO W TAKIM SKLEPIE?? W KAŻDYM INNYM MARKECIE I SKLEPIE JEST KULTURA I DBAŁOŚĆ O KLIENTA - KLIENT NIE JEST NA RAZ. UTARG ROBI KUPUJĄCA U NAS WIEŚ.
  • wafel 04-12-2012, 17:05:
syf w carrfourach jest od lat, przynajmniej ja to tak pamiętam, bo też jest tak rzadko jak mogę najrzadziej. w dużych miastach jest ogromna konkurencja wiec 2-3 km nie robi różnicy. Panie Dyr. zapraszam do Auchana - tak się robi teraz biznesy. Duże pow. sklepu, dużo faceów, konkurencja cenowa, czysto i zero koszy z pseudo promo, paleciaki nie jeźdzą a i palet nie ma w alejkach. Szerokie alejki, wysokie i szerokie półki. Zero impulsów przy kasach (jest tylko prepaid), rewelacyjna Kasa Miła - 10x lepsza niż w tesco. Duży plus za sprzedaż na wagę: bakalie, słodycze, ciasta, oliwa i na tym ma nie być koniec. Oj p.Dyr. to od niedawna chyba w polsce:( sam carrefour ciągnie w format dyskontu a p.Dyr mówi że to nie przyszłość - to jest biznesmen - powinien po premii prezes pojechać za działania negatywny PR na szkodę spółki. Jeszcze niech zniknie z mapy Tesco który Hit-a kupił, bo z realem mamy spokój wreszcie. Real cwaniak Geanta kupował a teraz 2% rocznie nie wyrabiał na wzroście. To samo było z Aralem (super były to stacje) potem wlazł bp, kupił sieć i zrobił syf - ale to nie ten watek. sorry.
  • Były Klient 30-11-2012, 14:45:
a ja sądzę, że kiedy Panu Dyrektorowi spadną w końcu klapeczki z oczu to zrozumie, że przyszłością handlu tym bardziej nie będzie Carrefour - I BARDZO DOBRZE, aż chce się wykrzyczeć :) Z sentymentem wspominam sklepy Carrefour z przed kilku jeżeli nawet nie kilkunastu lat. Wtedy zakupy w ich przybytkach to była prawdziwa przyjemność - czyste sklepy, atrakcyjne ceny itp. Teraz mimo, że Carrefour mam wręcz rzut beretem od miejska zamieszkania jadę do konkurencji a sklepy ww. sieci omijam szerokim łukiem. Z obserwacji widzę, że nie jestem osamotniony w swoim głosowaniu nogami. Im szybciej ta sieci opuści nadwiślański kraj tym lepiej. Ja po nich nie będę płakał.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.