REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Carrefour: W przyszłości chcemy otwierać jeden sklep franczyzowy dziennie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 26-11-2012, 14:51
Dyrektor Carrefour: W przyszłości chcemy otwierać jeden sklep franczyzowy dziennie
Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska

Sieć Carrefour liczy na co najmniej 200 otwarć nowych sklepów franczyzowych w 2013 roku, co oznaczałoby, że spółka powtórzyłaby liczbę otwarć w tego roku. - Planujemy co roku zwiększać liczbę otwarć, idealnie byłoby, aby w przyszłości otwierać jeden sklep dziennie. Uważamy, że jest to możliwe - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska.

REKLAMA

Obecnie pod szyldem Carrefour działa 270 sklepów franczyzowych. Do końca roku spółka chce mieć w sumie około 310-320 sklepów Carefour Express w całej Polsce. - Myślę, że to dość spora liczba, biorąc pod uwagę, że zaczynaliśmy rozwój w 2010 roku i działamy dopiero niecałe 3 lata - ocenia Francois Vincent.

Docelowo spółka chce mieć 2000 sklepów pod logo Carrefour Express. - Musimy jednak brać pod uwagę, że tego formatu nie możemy rozwijać tak, jak rozwija się własne sklepy, gdzie zakładamy konkretne inwestycje, rozwój i liczbę nowych otwarć, bo mamy wpływ na rozwój sieci. Franczyza to narzędzie, które jest do dyspozycji na rynku, a naszą rolą jako franczyzodawcy jest zaoferować dobry i sprawdzony koncept, dostosowany do potrzeb danej lokalizacji - tłumaczy dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska.

Zwraca on uwagę, że obecnie na rynku jest powyżej 30 tys. sklepów osiedlowych o powierzchni powyżej 50 metrów kw., czyli w zasięgu zainteresowań Carrefoura. - Jeżeli liczymy na 2000 sklepów, to udział w tym rynku nie jest wcale wysoki - mówi Francois Vincent.

- W tym roku zamierzamy otworzyć ok. 200 nowych sklepów, w przyszłym roku minimum kolejnych 200 - dodaje.

Carrefour posiada w systemie franczyzowym dwa formaty sklepów. Carrefour Express zielony, czyli minimarket, to sklep od 100 do 500 metrów kw., w którym dokonuje się codziennych zakupów. W asortymencie znajdują się: świeże artykuły, warzywa, nabiał, czy stoisko z wędlinami tradycyjnymi. Ma on także pełnić funkcję uzupełniających zakupów dla klientów mieszkających blisko tego sklepu.

- To znaczy, że sklep, nawet jeśli nie jest duży, musi zapewnić dobrze dostosowany asortyment, który jest odpowiedzią na codzienne potrzeby klientów. Jest to format, który najbardziej rozwijamy - znajdziemy te sklepy zarówno na miejskich osiedlach osiedlu jak i w centrum miasta, a także na wsi. Jest ich około 250-260 - mówi Francois Vincent.

Natomiast „pomarańczowych" sklepów Carrefour jest zdecydowanie mniej, bo też spółka zaczęła rozwijać ten koncept znacznie później. Pierwszy taki sklep pojawił się w zeszłym roku. Ma on inną funkcję, jest to typowy convenience, a asortyment bardziej jest przystosowany do zaspokojenia bieżących potrzeb, nastawiony jest na klienta biznesowego, turystę, z ofertą typu food-to-go. Są to zatem sklepy, które otworzą się tylko i wyłącznie w dużych miastach, jak Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław i będą usytuowane w ruchliwych punktach miasta, gdzie klient może zrobić nieprzewidziane zakupy.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wojsew 27-11-2012, 17:07:
Antoni Strzelczyk z GS "S.Ch." w Pieńsku, Partner Spar Polska od 2000, co uratowało nas przed plajtą m.in. z powodu ekspansji Biedronki... - Twój nick taki jak Twoja wypowiedż . Przypomina mi lekturę " Nad Niemnem "
Słońce zachodzi przez 3 strony.Fajna jest ta fraza "utraty szansy i niewyobrażalnych możliwości "
Do Leon Kunik - detalisty . Padały zakłady kilkutysięczne a Ty gdzie byłeś. Teraz ja jako konsument mam w nosie te frazy idę za jakością i ceną.
  • Leon Kunik vel Kunicki 27-11-2012, 14:39:
Tak Was detaliści załatwiły poszczególne rządy , które wybrane zostały waszymi głosami ! Dopełnieniem tego jeszcze zgoda UOKiKu na sprzedaż Tradisu do Eurocash i,,,, po WAS ! wszystkiego dobrego w nadchodzącym 2013 roku....
  • Antoni Strzelczyk z GS "S.Ch." w Pieńsku, Partner Spar Polska od 2000, co uratowało nas przed plajtą m.in. z powodu ekspansji Biedronki... 27-11-2012, 09:28:
Jak by tego nie ująć, to jedna Biedronka wyszła pierwsza (dzień czy tydzień, to już zamienniki) z takim hasłem... Nie mniej czekam na dzień, kiedy to właśnie Biedronka ogłosi, że dziennie ubywa jej jeden sklep. Nie ma organizacji handlowej, która by więcej zrobiła złego naszemu rodzimemu, głównie lokalnemu, mało i średnio powierzchniowemu, często rodzinnemu biznesowo handlowi. Nie będę też przypominał szczegółów z pierwszych lat funkcjonowania Biedronki i ich nagannych postaw wobec własnych pracowników i dostawców towarów. Mam wrażenie, a publikacje prasowe to nagłaśniały, że m.in. i w ten sposób wyrównywano, poza niskim poziomem usług, niskie ceny jakie serwowano w ich sklepach. Dziś poziom usług poszedł w górę, nawet zapowiadają obsługę kart płatniczych, w swoich publikatorach piszą o specjalnym traktowaniu pracowników, ale i ceny zaczynają być wyższe, bo niestety, tak tu jak wszędzie, funkcjonuje zasada coś za coś. Zaś pytanie, czy znaczący wpływ na upadek lokalnych, rodzinnych i podobnych w formie, niewielkich firm handlowych, to wystarczająca cena za nieco tańsze zakupy przez ich sąsiadów i współmieszkańców, pozostawiam otwarte... Osobiście żałuję, że brakło wyobraźni i pomysłów naszym spółdzielczym działaczom na poziomie centralnym i z pobliża centrum i metropolii (to jednak ma ogromne znaczenie, dla wprowadzania przedsięwzięć czy też zamyśleń o charakterze powszechnym) dla wykorzystania ogólnokrajowych sieci powiązań organizacyjnych, branżowych z własnym przetwórstwem spożywczym, centrami zaopatrzenia, instruktarzu, własnym funduszem rozwoju, doświadczeniami z wieloletnich tradycji i poczucia wspólnoty interesów w obliczu przewidywalnych działań destrukcyjnych, (gorzej potraktowano tylko struktury PGR i ich pracowników, ich pozbawiono prawa do prywatyzacji na majątku, który można by dziś znaleźć m.in. i w zasobach wielu nowobogackich rodzimych oligarchów) wobec spółdzielczości, działań państwa, dla zbudowania np. własnych sieci tanich sklepów i placówek zaopatrzeniowych pod logo "Społem" i "Samopomocy Chłopskiej". Niestety, jak zawsze u nas (bardzo szerokie i pojemne określenie zjawiska zwanego "polskie piekiełko", znalazło i tu uzasadnienie) zwyciężyły, partykularyzmy i te centralne i te lokalne, gry i walki o drobne, bliskie wąskim środowiskom i graczom interesy i interesiki, podejmowane próby i połowiczne działania doprowadziły tylko do zmarnotrawienia ogromnego majątku tych pionów spółdzielczych (np. powołane na bazie ogólnospółdzielczych funduszy, banki rozwoju w obu pionach, czy towarzystwa ubezpieczeniowe, nawet śladu po nich niema, a kosztowny, tak wieloznaczny jak ciągle nie dokończony, proces likwidacyjny związków spółdzielczych?) i utraty szansy i niewyobrażalnych możliwości dla dużo szerszego niż wskazane, środowiska... To tak przy okazji, a po drugie kogo to dziś...

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH