Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Dyrektor Carrefoura: Zachęcamy klientów do przychodzenia z własnymi pojemnikami i torbami

Carrefour dostrzega problem opakowań z tworzyw sztucznych, które znacząco zanieczyszczają m.in. morza i oceany. Grupa Carrefour w 2018 roku podjęła zobowiązanie w ramach polityki opakowaniowej, aby redukować ilość powstałych odpadów opakowaniowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju, Carrefour Polska.

Dyrektor Carrefoura: Zachęcamy klientów do przychodzenia z własnymi pojemnikami i torbami
Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju, Carrefour Polska. Fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 06-08-2019, 21:37

- Głównymi celami wyznaczonymi w tym obszarze są: wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku, a także redukcja masy opakowań marki własnej do 2022 roku o 5% w stosunku do roku 2017. W sklepach Carrefour Polska są już dostępne pierwsze produkty ze zmniejszoną masą opakowań. W 2018 roku udało się w nich wykorzystać 1,8 tony plastiku mniej. Z kolei w ramach redukcji wykorzystania tworzyw sztucznych do magazynowania i transportu – sieć zmniejszyła ich zużycie o 35 ton w 2018 roku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju, Carrefour Polska.

- W ramach zobowiązania dotyczącego polityki opakowaniowej, Carrefour Polska planuje wprowadzenie do sprzedaży toreb kasowych pochodzących w 100% z recyklingu odpadów do 2022 roku. Podjęto już działania, aby do końca 2019 roku w sklepach Carrefour w obiegu były tylko torby kasowe pochodzące wyłącznie z recyklingu. Ten pierwszy krok pozwoli zmniejszyć ilość plastiku wprowadzonego do obiegu o blisko 800 ton w skali roku - dodaje.

- Sieć zaprasza też swoich klientów do korzystania z możliwości zakupów do własnych opakowań produktów na wagę we wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour w Polsce. Klienci, którzy zechcą robić zakupy w sposób bardziej przyjazny dla środowiska, mogą zabrać do sklepu swoje pudełeczka, woreczki lub słoiki - zachęca Barbara Kowalska.

Tłumaczy, że w sklepie wystarczy przekazać opakowanie pracownikowi obsługującemu wybrane stoisko z produktami na wagę, takimi jak wędliny czy sery. Sprzedawca wytaruje pudełko, nałoży do niego produkt i przyklei na spód opakowania etykietę wagi do zeskanowania przy kasie.

Carrefour zachęca też do zakupu owoców i warzyw do swoich woreczków. Równocześnie sieć pracuje nad wycofaniem tzw. zrywek ze swoich sklepów. 

- Ponadto, w ramach zakupów do swoich opakowań, we wszystkich bistro „Smacznie” działających przy hipermarketach Carrefour, można napić się kawy nalanej do własnego kubka wielokrotnego użytku. Dzięki temu przyczyniamy się do ograniczenia zużycia kubków jednorazowych. W punktach „Smacznie” jesteśmy również obecnie na etapie wymiany słomek, kubków oraz torebek na pieczywo, na wersje w pełni biodegradowalne - mówi przedstawicielka Carrefoura.

więcej informacji:

Barbara Kowalska RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.158.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.