Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Coca-Cola HBC: Nowe trendy konsumenckie to wyzwanie dla handlu i producentów

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-02-2015, 14:03
Dyrektor Coca-Cola HBC: Nowe trendy konsumenckie to wyzwanie dla handlu i producentów
(fot. Newseria)

Wprowadzanie produktów markowych do sieci dyskontowych to trend, który od jakiegoś czasu rozwija się w wielu krajach, dobrym przykładem jest np. rynek dyskontów niemieckich. Ich doświadczenia potwierdzają zasadność takich zmian - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.

- Zmniejsza się lojalność polskiego klienta zarówno wobec detalistów, jak i producentów żywności. Jednocześnie rosną oczekiwania związane z obniżkami cen. Jak to wpływa na strategię Coca-Coli?

- Rzeczywiście obserwujemy trend zwiększającej się grupy tzw. Smart Shopperów, którzy z definicji szukają okazji cenowych. Oprócz tego wzrasta presja czasu, która dotyka większości konsumentów, w tym osoby dokonujące zakupów do domu - są to najczęściej matki, często pracujące. Aby sprostać ich potrzebom proponujemy naszym partnerom gotowe rozwiązania, np. pomysł na wieczorny obiad. Takie rozwiązania „tu i teraz" pozwalają wspólnie budować wartość kategorii.

- Presję cenową sklepy starają się zrekompensować poprzez zwiększenie atrakcyjności oferty, poszerzenie asortymentu. Czy producentom żywności uda się wygenerować dodatkową sprzedaż w wyniku poszerzenia oferty asortymentowej przez handel nowoczesny?

- Handel nowoczesny nie jest jedynym kanałem, który może wygenerować większą sprzedaż. Na rynku obserwujemy trend zwiększającej się liczby sklepów specjalistycznych. Sieci handlu nowoczesnego próbują efektywnie dopasować swoją ofertę handlową do zróżnicowanych potrzeb konsumentów. Jest to niezmiernie trudne, gdyż każde wprowadzenie oferty niszowej wiąże się z dodatkowymi kosztami operacyjnymi po stronie sieci. Te sieci, które zdecydują się w jak najlepszym stopniu sprostać wyzwaniu, mogą liczyć na długotrwałą lojalność nabywcy. Jednakże w krótkim czasie nie przełoży się ona w znaczący sposób na wzrost obrotów.

- Dyskonty zaczęły wprowadzać do swojej oferty produkty markowe. Czy to szansa dla dostawców dysponujących silnymi brandami?

- Wprowadzenie produktów markowych do sieci dyskontowych to trend, który od jakiegoś czasu rozwija się w wielu krajach - dobrym przykładem jest rynek dyskontów niemieckich. Ich doświadczenia potwierdzają zasadność takich zmian. Jak zawsze rzetelna analiza asortymentowa i dobra znajomość konsumentów to klucz w podejmowaniu decyzji. W przypadku przemyślanego poszerzenia asortymentu, produkty markowe pomagają sieciom zwiększyć wartość kategorii. Niejednokrotnie niewłaściwe decyzje powodują spadek sprzedaży produktów marek własnych, a w efekcie spadek sprzedaży całej kategorii.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.