Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Emperii: Ludzie zaczynają tracić pracę, a to już wkrótce może odbić się na popycie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2009, 16:45
Dyrektor Emperii: Ludzie zaczynają tracić pracę, a to już wkrótce może odbić się na popycie

Pierwsze oznaki spowolnienia gospodarczego dostrzegliśmy na rynku pracy. Dotychczas w wielu miastach mieliśmy kłopoty z pozyskaniem pracowników. Obecnie takiego problemu nie ma - mówi Marek Wesołowski, dyrektor ds. działalności detalicznej, członek zarządu Emperia Holding.

W obecnych czasach powraca jedno pytanie: czy odczuwają już Państwo skutki spowolnienia gospodarczego?

Jeśli chodzi o popyt, sieci handlowe należące do Emperii kryzysu jeszcze nie odczuwają, choć w niektórych lokalizacjach obserwujemy delikatne przesunięcie klientów w stronę tańszych produktów. Pierwsze oznaki spowolnienia gospodarczego dostrzegliśmy jednak na rynku pracy.

Dotychczas w wielu miastach mieliśmy kłopoty z pozyskaniem pracowników. Obecnie takiego problemu nie ma, napływa do nas coraz więcej aplikacji. Oznacza to, że ludzie zaczynają tracić pracę, a to już wkrótce może odbić się na popycie. Wydaje się, że skutki tej sytuacji mogą być widoczne w drugiej połowie roku.

Jak Emperia przygotowuje się na taką ewentualność?

Pracujemy nad szeregiem programów promocyjnych, które mają przyciągnąć klienta, a tym samym zapewnić obrót na stabilnym poziomie, mi.in. będziemy oferować towary w szczególnie atrakcyjnych cenach, ale zdajemy sobie sprawę, że najistotniejsze jest budowanie długookresowej lojalności konsumentów. Oznacza to oferowanie klientowi takiej wartości po którą chce sięgać stale. Składowe tej wartości to m.in. asortyment, cena i jakość obsługi oferowane na co dzień. Rozważamy też wprowadzenie tzw. programów lojalnościowych. W zależności od dalszego rozwoju sytuacji na rynku będziemy reagować.

Tesco czy Carrefour takie działania podjęły już jakiś czas temu. Czy nie wydaje się Panu, że na takie programy może być trochę za późno?

Każde tego typu działanie kosztuje, zatem musi przynosić konkretne efekty. Bacznie obserwujemy konkurencję, ich strategię, ale głównie to, jak przekłada się ona na sprzedaż.

Poza tym nie prowadzimy hipermarketów, do których trzeba ściągać klientów z bardzo dużego obszaru. Realizujemy zupełnie inne potrzeby. W placówkach detalicznych GH Emperii robi się zakupy po drodze bądź tuż obok domu. Dla klienta, który musi dojechać do hipermarketu, cena w połączeniu z ewentualnym programem lojalnościowym musi dawać wrażenie zrobienia dobrego interesu pomimo konieczności znacznego zaangażowania czasu i środków ewentualnego dotarcia do sklepu. Prawdopodobnie stąd biorą się działania naszej konkurencji.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kupiec 10-05-2009, 07:41:
Ten dyrektorek , biedaczk - wdać, że dopiero się uczy jak ma pracować prawdziwa sieć...
  • Kupiec 10-05-2009, 07:41:
Ten dyrektorek , biedaczk - wdać, że dopiero się uczy jak ma pracować prawdziwa sieć...
  • Wieśniak 07-05-2009, 17:27:
Uuuu! Chciałbyś się na takiej słomie chociaż chwilę przespać. A tu bidulko goły beton w tyłek grzeje.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.