Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor generalny Biedronki: Nie możemy zepsuć relacji z dostawcami. Jednak nie podniesiemy cen, o ile nie będzie to absolutnie konieczne

  • Autor: ŁS, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-08-2011, 13:42
Dyrektor generalny Biedronki: Nie możemy zepsuć relacji z dostawcami. Jednak nie podniesiemy cen, o ile nie będzie to absolutnie konieczne
Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka

- Ten rok pokazuje, że po dłuższych okresach dużych wzrostów cen, następuje istotna korekta - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka.

W ostatnich miesiącach rynek odebrał sporo silnych bodźców - ostry wzrost inflacji, duże wzrosty cen żywności. Środowisko rynkowe jest zmienne. Co to oznacza dla sieci?

Bez wątpienia mamy wiele okazji, by odczuwać na co dzień, jak bardzo gospodarka polska stała się gospodarką otwartą. Niepokoje i zmiany na rynkach światowych przenoszą się w krótkim czasie na środowisko gospodarcze w Polsce. Często tendencje wykazywane przez nasz rynek są powodowane wydarzeniami, które mają miejsce poza nim. Tak było, na przykład, ze wzrostami cen surowców podstawowych, które rosły gwałtownie na tyle długo, że przyniosły wyraźne skutki inflacyjne.

Na krótką metę, takie dynamiczne zmiany stanowią wyzwanie dla sieci handlowych. Musimy bardzo dużą wagę przykładać do negocjacji z dostawcami, aby z jednej strony zadbać o jak najlepszą cenę dla klienta, a z drugiej wziąć pod uwagę obiektywne czynniki, jakim podlega partner handlowy. Dla naszej sieci jest to szczególnie ważne z dwóch powodów. Dla klientów jesteśmy synonimem najniższej ceny i to zobowiązuje. Drugim zobowiązaniem są nasze relacje z partnerami handlowymi, często wieloletnie - ich też nie możemy zepsuć.

Podejmując określone decyzje, staram się zawsze patrzeć na tendencje rynkowe w dłuższych okresach czasu. Wcześniej przywołane dynamiczne zmiany, na przykład wzrosty cen niektórych surowców, traktuję, jako raczej krótkookresowe. Taki wniosek wynika z obserwacji rynku w ciągu wielu ostatnich lat. Nawet ten rok pokazuje, że po dłuższych okresach dużych wzrostów cen, następuje istotna korekta. Cukier był tego dobitnym przykładem. Dlatego strategia Biedronki na dłuższą metę jest skuteczna dzięki konsekwencji.

Co to oznacza dla cen detalicznych. Czego mogą się spodziewać klienci?

Wszyscy doskonale wiemy, że podstawowe oczekiwania klientów są zawsze takie same, niezależnie od trendów rynkowych. Chcą jak najlepszej jakości w jak najniższej cenie. Co więcej, dzięki Biedronce wiedzą, że mogą dostać bezkompromisową jakość w bardzo niskiej cenie. Dlatego, chociaż wiemy, że na rynku mają miejsce różne zachowania, my nie możemy podnosić cen, o ile nie jest to absolutnie konieczne ze względu na obiektywny wzrost kosztów. Takiego podejścia oczekujemy też od naszych dostawców.

Wolimy długo i wytrwale rozmawiać z partnerem handlowym, aby ustalić, jaki wzrost ceny zakupu jest konieczny, niż podnosić cenę tylko dlatego, że taki jest rynkowy trend. Dzięki takiemu podejściu, przez lata zbudowaliśmy sobie unikalne zaufanie klientów w kwestii cen. Nie możemy tego zmarnować. Wielu dostawców pracujących z nami od lat już dawno zrozumiało, że taka strategia w dłuższej perspektywie zawsze daje przewagę rynkową. W efekcie, klienci wiedzą, że mogą u nas liczyć na najlepsze ceny na rynku, niezależnie od ruchów cenowych.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ryba 17-08-2011, 09:39:
Panie Krzysztofie.... tendencję wzrostową cen w Biedronce od kilku miesięcy już widać... odpowiedź mamy podaną na talerzu;D
  • Kubasiewicz Krzysztof 17-08-2011, 04:48:
Biedronka twierdzi ,że ceny w dyskontach w Polsce zrównają się z cenami w marketach w ciągu roku ....Ciekawe? czy wzrosną wdyskontach ,czy zmaleja w marketach ?
  • emeryt z Zachodniopomorskiego 16-08-2011, 21:31:
Przykro mi to pisać, ale od czasu jak Biedronka zaczęła sie chwalić, że jest sponsorem iłkarskich Mistrzostwa Europy 2012 w telewizji i na TIR-ach to ceny w wasyzch sklepach wyrosz od 5 do 15 %. Yacyem robic yakupz w Netto. Poydrawiam

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH