Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor generalny Ferrero Polska: Z markami własnymi staramy się konkurować jakością

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 19-10-2012, 09:50
Dyrektor generalny Ferrero Polska: Z markami własnymi staramy się konkurować jakością
Enrico Bottero dyrektor generalny Ferrero w Polsce

- Marki własne są dla nas konkurentem, jednak nie ma problemów, dopóki produkty markowe nie są zwalczane przez marki własne, ale obie kategorie mają szansę na rozwój. Najważniejsze, by konsument miał autentyczny wybór. Natomiast my, jeśli mamy stoczyć walkę z markami własnymi, musimy udowodnić, że jesteśmy naprawdę dobrzy w tym co robimy - mówił Enrico Bottero dyrektor generalny Ferrero w Polsce, podczas V Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Ferrero, jeden z największych koncernów słodyczowych na świecie przyjął strategię budowania marek międzynarodowych. Wymaga to jednolitej oferty we wszystkich krajach, w których jest obecne Ferrero. - Nasza strategia polega na tym, by produkować marki w takiej samej recepturze na wszystkich rynkach. Myślę, że takie podejście opłaca się - konsument jest międzynarodowy, granice się zacierają, konsumenci często podróżują - mówił dyrektor generalny Ferrero w Polsce.

Zwrócił uwagę, że jedynie 20-25 proc. produkcji z zakładu w Polsce trafia na rynek lokalny, pozostała część - na rynki europejskie.

Podkreślał, że produkty spożywcze to także emocje. - Wybór produktu wiąże się z emocjami, a emocje - z jakością. Jeśli klient poczuje się rozczarowany jednym produktem, to więcej po produkt nie sięgnie - oceniał.

Enrico Bottero zwrócił też uwagę na to, że dla sprzedaży firmy międzynarodowej, jaka jest Ferrero, ważny jest kurs wymiany walutowej. Jak mówił, jest to element, który decyduje o stabilności produkcji i sprzedaży grupy Ferrero. - Jesteśmy firmą, która działa na wielu rynkach, nie tylko europejskich. To dzięki kursowi możemy stabilizować kwestie związane z eksportem surowca oraz ceny na rynki eksportowe - mówił.

Jego zdaniem, winą za obecny kryzys w Europie nie powinno się obarczać waluty euro. - Często winą obarcza się walutę euro, a problemy dotyczą konkretnych państw i błędnych decyzji z przeszłości - mówił Enrico Bottero.

Dodał, że Wochy, z których wywodzi się Ferrero, przy swoich kosztach pracy nigdy nie będą w stanie konkurować z produktami np. z Chin. - Trzeba teraz inwestować w innowacyjność, technologie, patrzeć na innowacyjne rozwiązania, które pozwolą pójść naprzód, bo patrząc na koszty - takie rynki nie mają szans w konkurowaniu - powiedział Enrico Bottero.

Przeczytaj więcej relacji z V Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • luis 20-10-2012, 12:45:
staracie się .......
  • Kazik 19-10-2012, 20:07:
Ma racje...niestety

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH