REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor generalny sieci Biedronka o sytuacji w polskim handlu: Nie widzę większych zagrożeń

  • Autor: ŁS, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-07-2011, 12:49
Dyrektor generalny sieci Biedronka o sytuacji w polskim handlu: Nie widzę większych zagrożeń
Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka

- Rok 2011 w polskim handlu, będzie moim zdaniem porównywalny z rokiem 2010. Nie widzę tutaj większych zmian i zagrożeń, innych niż te, których doświadczyliśmy w minionych latach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka.

REKLAMA

I dodaje: - Rynek w 2011 roku charakteryzuje się trendami, które znam z lat minionych - konsolidacja, poszukiwanie nowych formatów przez niektórych graczy, bardzo dynamiczny rozwój potrzeb klienta, który jest coraz bardziej świadomym odbiorcą produktów.

- Od lat słyszymy o trudnościach na polskim rynku. Jednak moim zdaniem, ciągłe mówienie o trudnej sytuacji gospodarczej, gdy gospodarka rośnie w tempie ok. 4 proc, jest dużą przesadą. Natomiast faktem są wieloletnie rynkowe trendy, które jeszcze trwają. Jednym z nich jest właśnie konsolidacja rynku. Ona będzie postępować, chociażby ze względu na to, że na polskim rynku działa największa liczba operatorów handlowych w Europie. Są tu obecne wszystkie największe europejskie sieci handlowe - wyjaśnia Tomasz Suchański.

- Innym istotnym i ogólnoświatowym trendem jest to, że klient odchodzi od zakupów w dużych sklepach, które możemy umownie nazwać hipermarketami. Klient chce mieć sklep blisko, w którym może kupować tanio dobre produkty. W ten sposób, to właśnie klient definiuje rynek. Każdy operator musi dostosować się do potrzeb klienta. Inaczej zniknie z rynku - dodał szef Biedronki

Jednocześnie zaznacza, że w przypadku środowiska ekonomicznego, nie wszystkie zjawiska można bagatelizować, nawet, jeżeli mają charakter krótkoterminowy. - To, co się stało w pierwszych trzech miesiącach roku (red. gwałtowny wzrost cen surowców) znacząco wpłynęło na sposób realizowania bieżącej działalności firm na rynku detalicznym. Uczciwie trzeba przyznać, że nie jest łatwym zarządzanie dużą siecią handlową w sytuacji tak wysokiej inflacji jak ta z pierwszego półrocza. Dbanie o ceny i marże w takim czasie to spore wyzwanie. Jednak również w ubiegłym roku rynek nie skąpił nam wyzwań - mówi Tomasz Suchański.

Dyrektor generalny sieci Biedronka zaznaczył, że mimo tych perturbacji, wierzy w potencjał polskiego rynku i jestem optymistą. - Dlatego podkreślam wagę konsekwentnego realizowania długoterminowej strategii. Dla Biedronki oznacza to: utrzymanie pozycji lidera cenowego bez kompromisów jakościowych, głównie dzięki doskonaleniu łańcucha dystrybucji i rozwijaniu relacji z partnerami handlowymi. To, że od lat, stawiamy na polskie produkty, okazało się strzałem w dziesiątkę.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Oszczędność 31-07-2011, 11:12:
Szkoda tylko, że ceny rosną. Zapłaciłem w Lidlu za majonez Winiary 4,99. Muszę sprawdzić w Biedronce.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH