Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Dyrektor Green Way: Restauracje serwujące żywność ekologiczną mają perspektywy rozwoju

Rynek żywności ekologicznej w Polsce obecnie jest jeszcze w powijakach, ale stoi przed nieuniknionym burzliwym rozwojem. Wskazują na to wzrosty branży w Europie Zachodniej i na świecie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Sławomir Helbig, dyrektor generalny Green Way SA.

Dyrektor Green Way: Restauracje serwujące żywność ekologiczną mają perspektywy rozwoju

- I nic w tym dziwnego. Szeroko pojęta branża ekologiczna zaspakaja przecież tak newralgiczne potrzeby człowieka, jak potrzeba zdrowia i długowieczności - tłumaczy nasz rozmówca.

Jak dodaje, rozwój tej branży będzie wiązał się także z sektorem gastronomii, która zacznie szerzej czerpać z trendu na zdrową, ekologiczną żywność. Już teraz powstają nowe tego typu marki, np. sieć barów i kawiarni Bioway.

- Bioway - pozorna konkurencja, nie jest dla nas zagrożeniem, ponieważ jest tylko naśladowcą trendów wyznaczanych przez Green Way. Właściciel Bioway'a jest przecież naszym byłym franczyzobiorcą. Nigdy nie uważaliśmy konkurencji za zagrożenie, a raczej postrzegamy ją jako element dopingujący do nieustannego doskonalenia naszych konceptów - tłumaczy Sławomir Helbig.

Przeczytaj także:

Dyrektor generalny Green Way: Nasz rozwój wymagał dywersyfikacji

Green Way nie wyklucza wejścia na giełdę i ekspansji zagranicznej

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sławomir Helbik RSS ALERT    /    Green Way RSS ALERT    /    Bioway RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    ekologiczna żywność RSS ALERT    /    franczyza RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • polka 2011-06-17 20:53:29
    żywność ekologiczna sie nie sprawdziła widzieliśmy co stało sie w Niemczech.i tak jest wszedzie na polach leje sie szajse pod warzywa ogórki , pod wszystko!!
  • regionalnesmaki 2011-06-17 22:40:46
    W pełni zgodzę się z przedmówczynią. Wielka Brytania już 2 lata temu zupełnie odwróciła się od żywności ekologicznej (organic), teraz przyszła kolej na Niemcy (bio). Wielka Brytania odkrywa natomiast potencjał tknwiący w produktach regionalnych i tradycyjnych (GI)i Brytyjczycy ostro wzięli się w ostatnich latach za promowanie, wyszukiwanie, identyfikacje i rejestracje takich produktów. Niemcy dopiero weszły na tą drogą, mówi się w Niemczech \"Regional ist da neue BIO\". W Polsce nie możemy zrobić tego błędu jaki zrobili Niemcy, alternatywą wobec żywności przemysłowej powinna być zintegrowana produkcja oraz produkty regionalne i tradycyjne (GI), a nie ekologiczne, organiczne, bio, czy jak je tam zwał. Owszem część produktów powinna być wytwarzana w sposób ekologiczny, jako alternatywa (w Grecji jest np. Feta i Feta Bio, obydwie są produktem GI). Wiadomo, że wielcy producenci i dystrybutorzy będą mydlić oczu, że eko to zdrowie, ale jak pokazał skandal z EHEC jest jednak inaczej, dużo ekologiczniejsza jest produkcja tradycyjna bez tych wszystkich certyfikatów, a przede wszystkim Zintegrowana Produkcja.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.21.16.70
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.