REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Alfred Kubczak na VI FRSiH: Elastyczności formatu dyskontu zawdzięczamy dynamikę rozwoju Biedronki

  • Autor: Magdalena Brzózka; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-11-2013, 17:02
Dyrektor  Jeronimo Martins PL: Elastyczności formatu dyskontu zawdzięczamy dynamikę rozwoju Biedronki
Zdjecie z debaty zatytułowanej "Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce" Fot. PTWP

- Od początku rozwoju Biedronkę cechowała duża elastyczność jeśli chodzi o format i otwieramy sklepy o powierzchni od 400-1200 mkw. Tej elastyczności zawdzięczamy dynamikę rozwoju. Nie jest łatwe zarządzanie tak złożoną siecią, w sytuacji kiedy mamy inny filar strategiczny - jakim jest spójność oferty i ceny w skali całego kraju - mówił Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska, w czasie sesji pt. "Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce" podczas VI FRSiH.

REKLAMA

Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska, zapewnił, że Biedronka stara się, żeby elastyczności w przyszłym rozwoju, było jak więcej.

- Podstawą naszego biznesu zawsze będą sklepy własne, bo mają tę zaletę, że mają jednorodną ofertę, również w wymiarze jakościowym. Zbudowaliśmy pewien model oparty na sklepach własnych i będziemy go konsekwentnie rozwijać - dodaje Alfred Kubczak.

Nie wykluczył on w przyszłości otwierania mniejszych sklepów w tych miejscach, w których są naturalne ograniczenia.

- Jednak nie do końca wiązałbym to z mniejszymi miejscowościami. W planowaniu rozwoju nie posługujemy się schematami. Każda lokalizację powinna zostać oceniona przez osoby, które są na miejscu, w którym ma powstać nowy lokal. Z naszym analiz wynika, że jest jeszcze sporo przestrzeni na polskim rynku - twierdzi ekspert.

Zdaniem Alfreda Kubczaka dzisiaj mitologizuje się format dyskontowy, a to nie on jest formatem sukcesu na naszym rynku, ale konkretni gracze, którzy działają w tym formacie.

- Mamy przykłady z przeszłości, kiedy próby o charakterze dyskontów były wyjątkowe nieudane i zaszkodziły temu formatowi. Jak bym upatrywał skuteczności rozwoju formatu jego otwartości. To jest format, który ma największą elastyczność, możliwość reagowania na zmiany trendów rynkowych, z drugiej strony jest to format oparty na optymalizacji, na konsekwentnym obniżaniu kosztów, poprawianiu sieci logistycznej pod tym kątem. I to przynosi efekty - dodaje dyrektor JMP.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH