Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor KPMG: Docelowo nawet 90 proc. sklepów może działać w ramach sieci

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka, Magdalena Brzózka
  • Data: 08-03-2013, 10:16
Dyrektor KPMG: Docelowo nawet 90 proc. sklepów może działać w ramach sieci
Piotr Grauer, dyrektor w KPMG, fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl

Liczba sklepów tradycyjnych w Polsce nadal będzie się kurczyć. Jednocześnie, coraz więcej sklepów będzie działać w ramach sieci handlowych. W przyszłości, nawet 90 proc. sklepów może zostać "usieciowionych" - ocenia Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

- Polski rynek handlu detalicznego zmierza w kierunku „usieciawiania" i profesjonalizacji handlu. Z jednej strony mamy sieci handlowe, które rozwijają się poprzez otwieranie swoich własnych sklepów - są to głównie supermarkety i sieci dyskontowe. Tu następuje organiczna ekspansja na rynku i wypychanie sklepów tradycyjnych. Drugi trend, który też nabiera tempa, to usieciawianie indywidualnych sklepów poprzez przyłączanie ich do sieci franczyzowych - mówi Piotr Grauer.

Jak ocenia, wiodącym graczem tym trendzie jest Eurocash. - Wydaje się, że jest to dobry sposób na przetrwanie przynajmniej części sklepów jako własności indywidualnych przedsiębiorców, zwłaszcza w obliczu konsolidacji sektora - mówi.

Piotr Grauer zauważa, że obecnie na polskim rynku nadal jest więcej sklepów w przeliczeniu na liczbę mieszkańców, niż w Europie Zachodniej. Z drugiej strony, raczej nie zmierzamy w kierunku modelu amerykańskiego, czyli robienia zakupów raz na tydzień. - Widać, że Polacy chodzą do sklepów częściej, nawet codziennie, robią zakupy świeżych produktów i lubią mieć sklepy blisko siebie, swojego miejsca zamieszkania. To jest szansa dla małych sklepów - ale raczej dla tych działających w ramach sieci - mówi Piotr Grauer.

Zauważa, że dzisiaj udział handlu tradycyjnego i nowoczesnego wynosi w strukturze handlu około 50/50.

- Wydaje się, że udział handlu tradycyjnego będzie się kurczył, ale w jakim tempie i do jakiego momentu - to trudno powiedzieć. Proszę zauważyć, że trudno jest zdefiniować te procesy i stwierdzić, czy na przykład usieciawianie się sklepów poprzez miękką franczyzę to jest jeszcze handel tradycyjny, czy już nowoczesny. Abstrahując od twardych cyfr, gdzieś na końcu tego procesu jest objęcie sieciowością znakomitej większości handlu - może to być nawet 80-90 proc. w ujęciu ilościowym - ocenia dyrektor KPMG.

Dyrektor KPMG: Hortex nie wykorzystuje swojego całego potencjału na rynku

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH