REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Makro na V FRSiH: Chcemy mieć w sumie 4-5 tys. sklepów Odido

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-10-2012, 17:08
Dyrektor Makro na V FRSiH: Chcemy mieć w sumie 4-5 tys. sklepów Odido
David Pires Antunes, członek zarządu, dyrektor operacyjny w MAKRO Polska

- Chcemy otwierać ok. 800 sklepów Odido rocznie, tak aby docelowo nasza sieć liczyła w sumie 4-5 tys. obiektów. Naszym planem jest stałe wspieranie franczyzbobiorców - chcemy zaoferować im takie usługi jak: pomoc w dostawach towaru, szerszy dostęp do ulotek, promowania cen. W planach jest także wzbogacanie sklepów o działy z produktami niespożywczymi, kąciki z małą gastronomią czy kawą na wynos - powiedział podczas panelu "Franczyza w Polsce - małe formaty, wielkie perspektywy" na V Forum Rynku Spożywczego i Handlu, David Pires Antunes, członek zarządu, dyrektor operacyjny w MAKRO Polska.

REKLAMA

Jak zauważył członek zarządu Makro, sieć zachowuje równowagę pomiędzy miękką a twardą franczyzą i proponuje franczyzobiorcom dość atrakcyjne warunki, jak np. niewielkie opłaty, ale wymaga odpowiedniego wyposażenia i wyglądu sklepu oraz określonych marek. Zaznaczył, że badania, które sieć przeprowadziła w ostatnim czasie pokazały, że franczyzbiorcy, którzy - jako niezależni sklepikarze postanowili związać się z siecią Odido - notują dwucyfrowe wzrosty sprzedaży - klienci odwiedzają ich częściej niż poprzednio i wydają więcej pieniędzy.

- Dojrzałość polskiego rynku handlowego czy kryzys doprowadzi do rozwoju franczyzy w Polsce. Niezależni właściciele sklepów będą potrzebować wsparcia marketingowego i parasola bezpieczeństwa reprezentowanego przez markę, by móc skutecznie konkurować. Możemy spodziewać się tego, że co roku będzie przybywało 2 tys. sklepów we franczyzie, a już niedługo 50 proc. sklepów spożywczych w Polsce będzie działało w tym systemie. Spodziewam się nie tylko przyspieszenia, ale jednocześnie zmniejszenia się liczby brandów. Te marki, które są gorzej przygotowane do konkurencji, znikną z rynku - mówił David Pires Antunes.

Panelista V FRSiH przyznał także, że w najbliższym czasie będzie można zaobserwować wzrost oczekiwań franczyzobiorców względem franczyzodawców. - Moim zndaniem rosnące oczekiwania franczyzobioców to dobra rzecz, ponieważ zmusza sieci do doskonalenia się i ulepszania swojej działalności - podsumował.

Wkrótce w serwisie www.portalspozywczy.pl ukażą się kolejne relacje z debat V Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH