Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Małpka SA: Testujemy wprowadzenie do oferty sklepów Małpka Express bestsellerów z oferty merlin.pl

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl / portalspozywczy.pl
  • Data: 28-05-2014, 12:52
Dyrektor Małpka SA: Testujemy wprowadzenie do oferty sklepów Małpka Express bestsellerów z oferty merlin.pl
Przemysław Mroczek, dyrektor marketingu spółki Małpka SA

Działania marketingowe, sprzedażowe i asortymentowe służą temu, aby sklep w jak najszybszym terminie był w stanie zrealizować plany sprzedażowe. Okres dochodzenia do dojrzałości sięga od 12 do 24 miesięcy - mówi Przemysław Mroczek, dyrektor marketingu spółki Małpka SA.

Polski rynek jest coraz bardziej konkurencyjny. W jaki sposób Małpka będzie walczyć o rynek?

Dla mnie w polityce marketingowej istotne jest, aby nie walczyć, ale współistnieć. Klient wchodzi do Biedronki, żeby zrobić większe zakupy, ale nie zapłaci tam kartą, nie doładuje telefonu, nie opłaci rachunków. Tych usług tam nie zrealizuje. Często idąc do pracy czy szkoły nie wejdzie do dyskontu, by kupić drożdżówkę czy coś do picia, bo nie jest to idealnie po drodze, a te pojedyncze minuty, które straci, mają w pośpiechu znaczenie. W takiej sytuacji klient wybierze Małpkę Express, gdzie może kupić potrzebne produkty szybko i bez kolejek. Nie możemy oczywiście wykluczyć walki o klienta z innych formatów sklepów takich, jak supermarkety, kioski czy inne.

W naszych działaniach chcemy skupić się na elementach, które każdego klienta zaciekawią. Chcemy, aby nasza oferta była różnorodna. Ciągle monitorujemy nasze półki oraz potencjał produktów, których nie mamy u siebie. Zastanawiamy się, czy wprowadzić go do oferty, czy dana kategoria, obecna w naszym sklepie jest przetowarowana czy niedoreprezentowana, czy należy tę kategorię rozwijać czy zawężać. Takie analizy są prowadzone dla poszczególnych lokalizacji. Wprowadzamy nowości, żeby przyciągnąć nowe osoby, ale głównie skupiamy się na klientach lojalnych, bo 60-70 proc. naszych klientów, to osoby robiące u nas zakupy co najmniej 2 razy w tygodniu. Chcemy im zapewnić taki komfort, że w krótkim okresie dostaną od nas coś gratis. 1 kwietnia wystartował program dzięki, któremu osoba, która zrobi 3 razy zakupy za ponad 12 zł otrzymuje kawę gratis. Nagradzamy klientów gratisem takim jak bombonierka, maskotka. Chcemy ich do siebie przywiązać. Zazwyczaj klienci rezygnują z zakupów w sklepie, gdy znajdą lepszą lokalizację, asortyment i lepszą obsługę. Te wszystkie elementy muszą współdziałać u nas, by klient do nas wracał.

Jak szeroką półkę oferujecie?

2500 indeksów to jest nasze średnie zatowarowanie dla od 50 do 85 mkw. sali sprzedaży. Skupiamy się na dużej komplementarności oferty: alkohole, piwa, ale także słodycze czy przekąski słone. W supermarketach średni koszyk to 30-40 zł, u nas idealnie byłoby gdyby było to 15 zł. Dlatego nagradzamy klientów gratisami za zakupy za ok. 12 zł. Jeżeli nagradzalibyśmy ich za zakupy za ponad 20 zł to nie byliby oni zainteresowani udziałem w programie, bo ta kwota byłaby za duża i by ich zrażała. 12 zł jest do osiągnięcia.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH