Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Nielsena: 3 trendy w polskich sklepach na 2018 rok

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-01-2018, 12:25
Dyrektor Nielsena: 3 trendy w polskich sklepach na 2018 rok
Fot. shutterstock

W 2018 roku nastąpi jeszcze bardziej widoczny rozwój produktów, które mają zapewnić konsumentom zdrowotne korzyści. Zakupy staną się jeszcze bardziej osobiste i dostosowane do potrzeb konkretnych konsumentów. Jeszcze szybciej niż w 2017 roku rozwijać się będzie omnikanałowość ze szczególnym uwzględnieniem formatu convenience - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen Polska.

- Największym wydarzeniem w handlu detalicznym w 2017 roku było wyraźne podniesienie dochodu rozporządzalnego dużej części gospodarstw domowych, co jednoznacznie przełożyło się na zwiększenie możliwości zakupowych Polaków. W scenerii bardziej wypełnionego portfela zupełnie inaczej pracuje się na rynku zarówno producentom, dostawcom jak i detalistom, ale przede wszystkim, zupełnie inaczej funkcjonują na nim konsumenci - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen Polska.

Dodaje, że wspomnieć należy również o dyskontach. - Operatorzy działający na rynku nie mogą pozostać obojętnym wobec kolejnego roku dynamicznego wzrostu dyskontów i sklepów operujących w formacie convenience – tzn. sklepów, gdzie konsument może zrobić szybkie i przyjazne zakupy, z asortymentem dostosowanym do swoich potrzeb - podkreśla Mordasiewicz.

Dla Polaków zdrowie jest kluczowe 

-  2018 roku nastąpi jeszcze bardziej widoczny rozwój produktów, które mają zapewnić konsumentom zdrowotne korzyści lub ograniczyć szkodliwość stosowanych dotychczas przez nich produktów. Zdrowie, od długiego już czasu pozostaje najważniejszym obszarem niepokoju polskiego konsumenta, co spowodowało, że zaczął on poszukiwać lepszych dla siebie rozwiązań. 61% Polaków twierdzi, że zwraca uwagę na to, co zawierają w sobie produkty, które kupują - tłumaczy ekspert.

Zaznacza, że producenci z branży spożywczej dobrze oraz szybko odczytali ten sygnał i zaczęli zmieniać swój asortyment, idąc w kierunku dostarczenia zdrowszych odpowiedników. - Mam na myśli: eliminację sztucznych smaków czy barwników, zapewnienie składu pozwalającego wysłać czytelny komunikat „all natural”, produkty bez glutenu i laktozy, w których przypadku nie tak ważne jest, jaki procent społeczeństwa faktycznie cierpi na nietolerancję tych składników, ale jaki procent chce ich unikać - wyjaśnia dyrektor Nielsena.

- Doskonałym przykładem opisującym tę sytuację jest mąka. Na spadającym rynku mąki pszennej mamy dwucyfrowy wzrost nowych segmentów mąki tj. ryżowej, kukurydzianej, owsianej czy orkiszowej. Należy o tym trendzie pomyśleć, jako o trendzie długookresowym, gdyż jest on wspomagany przez szereg czynników zewnętrznych. Do czynników tych zaliczyć można: starzejące się społeczeństwo, wzrost zachorowań na choroby przewlekłe, stosowanie pożywienia, jako lekarstwa oraz coraz bardziej wyedukowanego konsumenta, mającego stały dostęp do sieci, w której może sprawdzić wszystko - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.