Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor PFPŻ: Marka własna może być przyczyną upadku przedsiębiorstwa

  • Autor: Adam Domagała, portalspożywczy.pl
  • Data: 31-05-2009, 10:36
Dyrektor PFPŻ: Marka własna może być przyczyną upadku przedsiębiorstwa

Jak się okazuje marka własna nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem dla firm spożywczych. - Marka własna może być przyczyną klęski firmy, ponieważ bardzo wiele firm nie potrafi dobrze zarządzać kosztami - powiedział na konferencji miesięcznika Fresh & Cool Market Andrzej Gantner, dyrektor Polskiej Federacji Producentów Żywności.

- Wynika to z tego, że wiele przedsiębiorstw tak naprawdę nie potrafi ocenić czy je stać na taki model dystrybucji. Czy ich stać na kolejne negocjacje ceny surowców, niższych cen opakowań itd. Czy marża, którą sobie obliczyli, to jest marża bezpieczna i wystarczy na najbliższe pół roku. Bardzo wiele firm poległo w ten sposób i zniknęło z rynku przez ten model - dodaje Andrzej Gantner.

Dyrektor PFPŻ podkreśla jednak, że wiele przedsiębiorstw właśnie dzięki marce własnej bardzo mocno się rozwinęło. - Trzeba pamiętać, że marka własna nie jest złotym środkiem, ale dobrze zarządzana może przyczynić się do sukcesu firmy. Znam producentów marek własnych, których nazw nikt w Europie, czy Polsce specjalnie nie kojarzy, ale firmy te to potentaci w produkcji żywności - dodaje Andrzej Gantner.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ag 01-06-2009, 12:25:
To był jedyna możliwa polityka, albo trzeba byłoby zamknąć firmę natychmiast. Na produkcie brendowym firma od początku ponosiła olbrzymie straty, mimo, że poprzedni Zarząd wyłożył kolosalne kwoty na marketing brandu i zbudowanie sił sprzedaży, fabryka pracowała na 30% mocy. Po wejściu w private label, uruchomiono drugą zmianę i uzyskano możliwość obnizki kosztów zaopatrzenia. Przy zupełnym braku funduszy na promocję brandu i dalsze utrzymywanie sił sprzedaży, było to jedyne wyjście. Podniosło też wartość sprzedażową firmy, bo duże kontrakty private label, gwarantowały jednak stabilne źródło przychodu i funkcjonowanie firmy, co miało kluczowe znaczenie dla inwestorów z Japonii. Takie właśnie były zalecenia właścicieli, którzy nie chcieli dalej inwestować i ponosić strat tylko sprzedać firmę. Firma produkuje do dzisiaj i nie padła.
  • johny t 01-06-2009, 10:44:
Pan Dyrektor zna problem dogłębnie - przerobił go zarządzając firmą produkującą dania instant. Po wprowadzeniu przez niego polityki ukierunkowanej na marki prywatne, przy jednoczesnym zaniżeniu jakości wyrobów sprzedawanych pod dotychczasową marką, wspomniana firma pochyliła się znacznie ku upadkowi, czego finalnym efektem była sprzedaż dużej firmie azjatyckiej.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH